Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Dieren(leed) in het nieuws

<< < (172/175) > >>

Eelco:

--- Citaat van: Poek op 13 december 2019, 22:08:27 ---Als een promotiefilmpje van een varkensslachterij zelf al varkensmishandeling laat zien, dan geloof ik dit bericht wel.

--- Einde van citaat ---
Juist. Dat item onlangs in Zondag met Lubach was absoluut niet grappig, maar wel nodig. Overigens had Lubach wat mij betreft beter de Nederlandse versie van dat promotiefilmpje kunnen kiezen (die ook bestaat), de keuze voor de Duitstalige versie was toch een beetje een Godwin.

IemanduitNederland:
Vreselijk! Maar volgens mij zijn vrijwel alle Nederlandse supermarkten gestopt met 'gangbaar' varkensvlees. Zij verkopen nu alleen nog maar varkensvlees met 1 ster van het Beter Leven Keurmerk, volgens mij (al bestaat 'diervriendelijk vlees' natuurlijk niet eens)! Maar dat neemt het leed van al die varkens die nog in de 'gangbare' veehouderij gehouden worden, natuurlijk niet weg.

meisbaer:
Veel dieren zijn in Nederland voor de export, dus dat helpt nog niet heel veel. Al is het wel een begin.

IemanduitNederland:
Het valt me ook op dat het niet in de krant staat, over die varkens met ernstig ongerief. Zelfs in de Metro (die normaal gesproken dat soort dingen wel vermeldt), staat het niet...

neleH:

--- Citaat van: IemanduitNederland op 14 december 2019, 18:13:43 ---Vreselijk! Maar volgens mij zijn vrijwel alle Nederlandse supermarkten gestopt met 'gangbaar' varkensvlees. Zij verkopen nu alleen nog maar varkensvlees met 1 ster van het Beter Leven Keurmerk, volgens mij (al bestaat 'diervriendelijk vlees' natuurlijk niet eens)! Maar dat neemt het leed van al die varkens die nog in de 'gangbare' veehouderij gehouden worden, natuurlijk niet weg.

--- Einde van citaat ---

Volgens mij wordt er nog zat varkensvlees zonder sterren verkocht in Nederland. (is het niet in de supermarkt dan is het wel in foodservice en industrie)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie