Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Dieren(leed) in het nieuws

<< < (20/175) > >>

willem:
Principes zijn prima, maar al te hard roepen over je principes als er leed in het geding is, dan is dat tamelijk hardvochtig. Ik heb het hierboven ook al gezegd.
Het is alsof je tegen iemand die verdriet heeft over een net gestorvene de les gaat lezen over het feit dat het lichaam begraven wordt in plaats van gecremeerd. Of andersom natuurlijk.
Of iemand die sterft van de longkanker er uitentreure op gaat wijzen dat hij/zij er toch beter aan gedaan had niet te roken.
Of je bent principieel tegen het rijden in een auto en je treft de man van de vrouw die een gegooide steen tegen haar hoofd heeft gehad en daardoor is komen te overlijden. Het getuigt van niet veel smaak om op dat moment die man onder de neus te wrijven dat autorijden toch af te keuren is.
En dat allemaal in het licht dat je in ander verband en met andere bewoordingen best naar je geluisterd wordt. En dat het ook niet kwetsend is. Moment en plaats zijn soms niet geschikt.

Draek:
Nou sorry hoor....

willem:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 15 maart 2005, 20:06:43 ---Nou sorry hoor....

--- Einde van citaat ---
Prima, ik zie het overigens van jou als een strijd met jezelf, hoe principieel je kunt zijn. Dat zie ik ook als een waardevol punt van je. Je moet jezelf ook niet verloochenen.  Nogmaals, in ander verband wil ik graag met je die discussie aangaan.

Christiaan:

--- Einde van citaat ---
:o

Ik wist niet dat je dat woord kende!

Edit: he, nee, Willem, niet toegeven!

willem:

--- Citaat van: Christiaan op 15 maart 2005, 20:16:15 ---

--- Einde van citaat ---
:o

Ik wist niet dat je dat woord kende!

Edit: he, nee, Willem, niet toegeven!

--- Einde van citaat ---
Ik wil dragonfly ook graag in zijn waarde laten. Dat is niet toegeven, dat heet respect. Alleen door respect te krijgen kun je ook respect geven. Wellicht gaat het andersom ook werken.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie