Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Vieze vliegende mieren

(1/7) > >>

Laurita_27:
Gatver! Vanmorgen ondekt: vliegende mieren in huis. Ze lijken vanuit 1 plek te komen en zitten soms met z'n 3-en op elkaar ???. Ik pak ze met een stukje pleepapier en knijp ze dan fijn :pukey:.
Iemand enig idee waar die beesten vandaan komen en wat ik eraan kan doen? Ik heb de vuilniszak al verwisseld en gekeken of er ergens iets lag te rotten (wat natuurlijk niet zo was...)
Ze zijn ook heel sloom, kruipen wat over de vloer en zitten soms gewoon ergens stil. Jég, en dat in m'n keuken! >:(

Draek:

--- Citaat van: Laurita_23 op 18 augustus 2005, 12:23:07 ---Gatver! Vanmorgen ondekt: vliegende mieren in huis. Ze lijken vanuit 1 plek te komen en zitten soms met z'n 3-en op elkaar ???. Ik pak ze met een stukje pleepapier en knijp ze dan fijn :pukey:.

--- Einde van citaat ---

WHY?  :'(

--- Citaat ---Iemand enig idee waar die beesten vandaan komen en wat ik eraan kan doen? Ik heb de vuilniszak al verwisseld en gekeken of er ergens iets lag te rotten (wat natuurlijk niet zo was...)
Ze zijn ook heel sloom, kruipen wat over de vloer en zitten soms gewoon ergens stil. Jég, en dat in m'n keuken! >:(

--- Einde van citaat ---

Gaten in de muur misschien? Dicht maken.

Kiwi:
Dat zijn mannetjesmieren en 1 koningin die uitvliegen om in de lucht te paren. De koningin sticht dan ergens anders een kolonie. En die komen inderdaad allemaal tegelijk uit het nest, dat heeft niets met je vuilniszak of zo te maken. Je zou moeten kijken of je het nest kan traceren.

Kiwi:
Hier staan tips.

Aiko:
Paar dagen geduld, dan zijn ze allen wel uitgevlogen. Is ieder jaar zo'n beetje. Anders zet je even een bak op de gat waar ze uit tevoorschijnkomen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie