Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Vieze vliegende mieren
Lovelocker:
Volgens Lucas Reijnders zijn het "verdwaalde stakkers en geen bewuste insluipers". Hij beveelt de vochtige-doek-methode aan. Ze hebben inderdaad iets met appels, nu je het zegt. Misschien eerder omdat je daarin goed kunt verstoppen.
Laurita_27:
--- Citaat van: Hizikigrrrl op 19 augustus 2005, 13:44:00 ---Ze boren zich door appels en ander fruit heen, gaan in de macaroni en rijst zitten en lopen overal. Als je de deur opendoet, vallen ze op je, brrrr.
--- Einde van citaat ---
:O Ja, precies! Ik zit hier nu achter de pc en heb overal jeuk en het gevoel dat die beestjes op me kruipen. Ik wordt er gek van! Ze zitten op de vitrage in de keuken en als ik 's morgens die open doe, vallen ze naar beneden. Aaaaaah!
Ik heb nu milieuvriendelijk spul gekocht, iets wat qua structuur scherp schijnt te zijn, zodat ze er niet op willen lopen. En 2 mierenlokdoosjes (want er lopen nu ook gewone mieren), die zijn niet milieuvriendelijk.
Ik ben bang dat ze dadelijk in mijn keukenkastjes zitten en daar gezellg nieuwe gezinnetjes gaan stichten.....in mijn rijst!!
Lovelocker:
Dat doen ze zeker niet. Een koningin zal toch ergens de grond ingaan. Je gaat tocht geen staat stichten in een keukenkastje!? Ben je veel te kwetsbaar, bijvoorbeeld.
Neva:
Ik vraag het hier maar even, want ik vind het een beetje onzin om er een nieuwe draad over te openen...
Hoe kom ik af van fruitvliegjes? Ik bewaar fruit in een schaal op mijn (kleine) kamer en er zitten nu allemaal fruitvliegjes en het worden er steeds meer...Ik vind het nogal een vies gezicht om al die beestjes rond te zien vliegen en ik vind het ook niet echt een fris idee dat ze op m'n eten zitten. Doodslaan vind ik zielig (en ik krijg dan vlekken op m'n muur). Heeft iemand een idee?
Ligfietsertje:
--- Citaat van: Neva op 23 augustus 2005, 13:25:26 ---Ik vraag het hier maar even, want ik vind het een beetje onzin om er een nieuwe draad over te openen...
Hoe kom ik af van fruitvliegjes? Ik bewaar fruit in een schaal op mijn (kleine) kamer en er zitten nu allemaal fruitvliegjes en het worden er steeds meer...Ik vind het nogal een vies gezicht om al die beestjes rond te zien vliegen en ik vind het ook niet echt een fris idee dat ze op m'n eten zitten. Doodslaan vind ik zielig (en ik krijg dan vlekken op m'n muur). Heeft iemand een idee?
--- Einde van citaat ---
Het enige (milieuvriendelijke) dat je volgens mij kan doen tegen deze beestjes is zorgen dat er geen overrijp fruit ter beschikking is. Fruitvliegjes zelf leven niet zo lang, als je dus langdurig last hebt van fruitvliegjes betekend dat dat ze zich ergens kunnen voortplanten en dit doen ze altijd in gistende plantenresten, fruit, compostbak, ... En hoewel de vliegjes ook vers fruit best interessant vinden is het niet geschikt om zich op voort te planten.
Als je er voor zorgt dat er alleen maar goed (vers) fruit in je fruitschaal zit dan zullen de fruitvliegjes automatisch verdwijnen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie