Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Vieze vliegende mieren

<< < (4/7) > >>

Neva:

--- Citaat van: Ligfietsertje op 23 augustus 2005, 13:35:03 ---
--- Citaat van: Neva op 23 augustus 2005, 13:25:26 ---Ik vraag het hier maar even, want ik vind het een beetje onzin om er een nieuwe draad over te openen...

Hoe kom ik af van fruitvliegjes? Ik bewaar fruit in een schaal op mijn (kleine) kamer en er zitten nu allemaal fruitvliegjes en het worden er steeds meer...Ik vind het nogal een vies gezicht om al die beestjes rond te zien vliegen en ik vind het ook niet echt een fris idee dat ze op m'n eten zitten. Doodslaan vind ik zielig (en ik krijg dan vlekken op m'n muur). Heeft iemand een idee?

--- Einde van citaat ---

Het enige (milieuvriendelijke) dat je volgens mij kan doen tegen deze beestjes is zorgen dat er geen overrijp fruit ter beschikking is.  Fruitvliegjes zelf leven niet zo lang, als je dus langdurig last hebt van fruitvliegjes betekend dat dat ze zich ergens kunnen voortplanten en dit doen ze altijd in gistende plantenresten, fruit, compostbak, ...  En hoewel de vliegjes ook vers fruit best interessant vinden is het niet geschikt om zich op voort te planten.

Als je er voor zorgt dat er alleen maar goed (vers) fruit in je fruitschaal zit dan zullen de fruitvliegjes automatisch verdwijnen.

--- Einde van citaat ---

Nou ja die fruitschaal staat er net een week en er zit geen overrijp fruit in....hm misschien komen ze op m'n afwas af   :o

Irma:

--- Citaat van: Aiko op 18 augustus 2005, 15:42:39 ---Paar dagen geduld, dan zijn ze allen wel uitgevlogen. Is ieder jaar zo'n beetje. Anders zet je even een bak op de gat waar ze uit tevoorschijnkomen.

--- Einde van citaat ---

Aiko:
Het gat, natuurlijk.

Voor wie echt vieze vliegende beesten wil beleven, kan het beste eens rond augustus naar Cadzand op het strand gaan. Donderbeesten, worden die krengen (interlokaal?) genoemd. Niet alleen vies doordat ze je echt op elke plekje kruipen, maar ook hoogst irritant.

Sam:
Op kantoor last van fruitvliegjes. Geen idee waar ze vandaan komen, want het is een kantoor, er valt niets te eten en de vuilnisbakken worden dagelijks geleegd. Ben nu maar even aan het soppen met open raam, wil voorkomen dat er meer vliegjes komen en collega's ze doodmeppen. Maar vies zijn ze wel!

greet:
Stofzuigen werkt ook wel eens hier...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie