Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Heel veel fruit ook OK?

<< < (3/8) > >>

Viz:

--- Citaat van: Selly op 08 september 2005, 18:02:39 ---Dit lijkt me ook nogal veel ivm suikers, calorieen en bestrijdingsmiddelen (hoewel dat laatste wel zal meevallen). Als je niet die hoeveelheid hebt en dan te weinig energie hebt, dan lijkt iets toch niet helemaal goed.

--- Einde van citaat ---

Ik vind alleen dat je (is in het algemeen je, hoor ;)  ) niet zo snel over calorieen kunt oordelen, omdat je niet weet of de persoon in kwestie bijv. een snelle spijsvertering heeft/wat haar lichaamsbouw is e.d. Misschien kan je gewoon wat vaker op een dag je tanden poetsen?
Qua bestrijdingsmiddelen zou je (deels) biologisch fruit kunnen nemen.

Selly:

--- Citaat van: Viz op 08 september 2005, 18:54:29 ---Ik vind alleen dat je (is in het algemeen je, hoor ;)  ) niet zo snel over calorieen kunt oordelen, omdat je niet weet of de persoon in kwestie bijv. een snelle spijsvertering heeft/wat haar lichaamsbouw is e.d. Misschien kan je gewoon wat vaker op een dag je tanden poetsen?

--- Einde van citaat ---

Ja daar heb je wel gelijk in, maar er was toch ook iets dat dat niet meteen mag ivm glazuur ofzo.
Misschien kan je het gewoon eens aan je huisarts vragen als je daar toevallig toch een keer bent.

Sanja:
Lijkt me beter dat je dan juist niet zo vaak je tanden poetst en al helemaal niet vlak nadat je fruit hebt gegeten. Zuur en veel suikers; dan is tandenpoetsen niet zo'n goed idee omdat je dan het bovenste laagje van je tanden beschadigt.

Je zou wel na elk stuk fruit een kauwgumpje (Xylifresh) eten.

Selly:

--- Citaat van: Miske op 08 september 2005, 18:51:21 ---Maar als veel fruit (met suiker in) nog ongezonder is dan chocolade en snacks eten ...  
--- Einde van citaat ---
Maar echte snacks als chips en chocolade zijn natuurlijk altijd ongezonder dan fruit

Viz:

--- Citaat van: Selly op 08 september 2005, 18:57:35 ---
--- Citaat van: Viz op 08 september 2005, 18:54:29 ---Ik vind alleen dat je (is in het algemeen je, hoor ;)  ) niet zo snel over calorieen kunt oordelen, omdat je niet weet of de persoon in kwestie bijv. een snelle spijsvertering heeft/wat haar lichaamsbouw is e.d. Misschien kan je gewoon wat vaker op een dag je tanden poetsen?

--- Einde van citaat ---

Ja daar heb je wel gelijk in, maar er was toch ook iets dat dat niet meteen mag ivm glazuur ofzo.
Misschien kan je het gewoon eens aan je huisarts vragen als je daar toevallig toch een keer bent.

--- Einde van citaat ---

Nee klopt, fruitzuur maakt je glazuur 'zacht'. Als je dan gelijk na het consumeren van fruit enthousiast gaat poetsen beschadig je je tandglazuur. Beter is het minimaal een half uur te wachten en gelijk na het eten van fruit een glas water te drinken.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie