Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Heel veel fruit ook OK?

<< < (6/8) > >>

Hizikigrrrl:
Met al dat zomerfruit kan ik ook de hele dag door fruit eten! Meloen, ananas, pruimen, aardbeien, kersen...  :hungry:

Miske:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 08 september 2005, 23:50:15 ---Met al dat zomerfruit kan ik ook de hele dag door fruit eten! Meloen, ananas, pruimen, aardbeien, kersen...  :hungry:

--- Einde van citaat ---

Mmmm, jij bent er dus ook zo gek op :). Ik zal eerlijk zijn: Ik ga altijd met een grote rugzak te voet naar de supermarkt, en 1x/week ga ik er naartoe om groentjes & fruit te halen, 1x/week voor mijn andere dingen.  En mijn rugzak zit altijd goed vol; ik moet soms nog 2 extra zakken meesleuren :).

bienne:
Wat ik weet is dat produkten waar vitamines in zitten die in water oplosbaar zijn geen probleem is. Die plas je er gewoon weer uit. Maar vitamines die in vet oplosbaar zijn daar moet je mee uitkijken.
In vet oplosbaar zijn de vitamines A, D, e en K
In water oplosbaar zijn de vitamines C en B.

Hizikigrrrl:
Voor een overdosis aan fruit-vitamines hoef je ook niet bang te zijn.

Overig kunnen ook andere vitamines dan ADEK gevaarlijk zijn in grote doses. Een teveel aan B6 is bijvoorbeeld erg af te raden.

Indira:
denk dat het niet slecht ofzo is behalve wanneer je er naast geen andere voedingsmiddelen binnen krijgt, zoals zetmeelproducten en eiwitten. (brood/granen/aardappelen etc)  Dan is de kans op gisten ook erg groot (denk ik)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie