Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Heel veel fruit ook OK?
PremDalton:
Daar heb ik laatst ergens wat over gelezen.
Volgens mij in de consumenten gids.
te veel fruit is niet gezond,fruitarianen krijgen op den duur rottende tanden.
Maar wat te veel fruit is dat zou ik je niet kunnen zeggen.
Piek:
--- Citaat van: Miske op 08 september 2005, 16:44:44 ---P.S.: Vandaag nog op het programma: 300 gr. druiven, 1 banaan, 1 galia-meloen, 1 cavaillon, 3 appelsienen en 1 mango papaya.
--- Einde van citaat ---
Ik weet niet welke vruchten heel erg veel suiker bevatten en welke niet, maar dit lijkt me hoe dan ook te veel.
Een banaan is geloof ik anders dan bijv. een appel omdat banaan voor 'snelle' suiker zorgt, oid. Google het even, of kijk op de site van het voedingscentrum, want ik weet er het fijne eigenlijk niet van.
En denk eens aan de kcalorien: ik neem aan dat je van de chocolade afwilde omdat het een dikmaker is. Als ik fruit van hierboven even bereken kom ik al snel op 650 Kcal! (en dan heb ik de cavaillon niet meegerekend, want ik weet niet wat dat is)
Selly:
Dit lijkt me ook nogal veel ivm suikers, calorieen en bestrijdingsmiddelen (hoewel dat laatste wel zal meevallen). Als je niet die hoeveelheid hebt en dan te weinig energie hebt, dan lijkt iets toch niet helemaal goed.
PremDalton:
http://chetday.com/benefitfruithealth.htm
Another problem with a high fruit diet is that it can lead to problems involving the hormones that regulate your blood sugar; insulin, glucagon, and growth hormone. A chronic imbalance of these hormones is a sure way to develop cardiovascular disease and diabetes
Miske:
--- Citaat van: Selly op 08 september 2005, 18:02:39 ---Dit lijkt me ook nogal veel ivm suikers, calorieen en bestrijdingsmiddelen (hoewel dat laatste wel zal meevallen). Als je niet die hoeveelheid hebt en dan te weinig energie hebt, dan lijkt iets toch niet helemaal goed.
--- Einde van citaat ---
Oeps ... Ik zal dan nog eens naar de dokter moeten gaan binnenkort; een aantal maanden geleden was er in ieder geval helemaal niets mis.
@ piek (denk ik toch): Nee, ik wilde van de chocolade af omdat ik ergens gelezen/gehoord had dat het niet zo gezond is. Maar ik ben eigenlijk zelfs nog te mager volgens mijn BMI dus om af te vallen doe ik het zeker niet. Maar ik snoep nauwelijks, en koekjes, chips en andere snacks eet ik bijna niet. Maar als veel fruit (met suiker in) nog ongezonder is dan chocolade en snacks eten ... Maar ja, fruit vind ik sowieso veel lekkerder dan al die andere dingen ... Ik hou het er maar bij ;).
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie