Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Getest op dieren

<< < (9/28) > >>

Chantal:
Meerdere mensen noemen de Bodyshop. De producten zelf zijn inderdaad niet op dieren getest en ze zijn maatschappelijk verantwoord en zo. Maar.... De oprichtster van de Bodyshop heeft de keten verkocht aan L'Oréal, en die zijn erg PRO dierproeven. Dus, met het kopen van producten van de Bodyshop financier je indirect wel dierproeven. Helaas is - voor zover ik weet - de Bodyshop de enige winkel die makeup heeft (niet getest op dieren) in de kleur van mijn bleke huidje, maar ik koop er tegenwoordig bijna nooit meer iets.

Het is natuurlijk aan jezelf of je indirecte financiering van dierproeven ook verwerpelijk vindt. Gelukkig mag volgend jaar in Europa cosmetica (eindproducten) niet meer getest worden op dieren. In 2013 mag in Europa cosmetica helemaal niet meer op dieren getest worden, ook de ingrediënten niet. Dat mag al sinds 1997 niet meer in Nederland, dus wij lopen best wel voorop :)

Annet:
Hoi,

Wat ik altijd een mooie site vond was
lichaamzondergif.nl
Deze site is van greenpeace.
Helaas word deze niet meer ge/update .
De meeste producten die hier positief uitkomen
zijn ook dierproefvrij,
maar wat ik ook belangrijk vind is om eens na te
gaan wat je allemaal op je lijf smeert aan troep.

Succes ,,,Annet

juulls:
Ik heb gisteren een bericht gestuurd via de zwitsal website met de vraag of zwitsal getest is op dieren.. uit het hieronder staande antwoord kan je concluderen dat zij dat niet doen.. alleen als het wettelijk verplicht is.

Geachte mevrouw Dekker,

Hartelijk dank voor uw bericht.

U vraagt of er bij de productie van Sara Lee Household & Body Care producten gebruik wordt gemaakt van dierproeven.

Voor al haar producten streeft SaraLee Household & Body Care naar maximale veiligheid voor de mens. Al onze producten voldoen aan de strenge wettelijke eisen die door de Nederlandse en Europese overheden worden gesteld.

In lijn met ons beleid met betrekking tot maatschappelijk verantwoord ondernemen hebben wij een "kritisch ingredienten programma"opgesteld waarbij wij op continue basis de ingredienten en de materialen die gebruikt worden in ons productieproces, streng beoordelen en evalueren. Sara Lee doet geen dierproeven op haar eindproducten. Bovendien verzoeken wij onze leveranciers om dat niet te doen, tenzij nationale of internationale wetgeving dat vereist.

Op basis van dit kritische ingredientenprogramma, dat bekend is bij Greenpeace, hebben wij de aanduiding groen gekregen.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

NN
Sara Lee Consumentenservice

Lady d'Arb@ñville:

--- Citaat van: juulls op 26 juni 2008, 10:21:01 ---eindproducten
--- Einde van citaat ---

Ja, vaagheid troef. Zolang het spul nog niet in een potje of tubetje is gestouwd hoef je het, technisch gesproken, nog geen 'eindproduct'  te noemen. En dat 'verzoeken', dat klinkt ook wel erg vrijblijvend. Gewoon als harde eis stellen, dan wil ik misschien wat waarde hechten aan dat soort beweringen.

Hizikigrrrl:
Peta:
http://www.peta.org/feat/sara/

Ik kom er niet geheel uit. Sara Lee staat niet in de lijst van producers die niet testen en ook niet in de lijst van die wel testen.

http://search.caringconsumer.com/

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie