Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Getest op dieren

<< < (2/28) > >>

dorinka:
ja want die doen aan product ontwikkeling, goedkopere merken niet, dus die hoeven geen neiuwe stofjes/mengsels te testen aangezien ze die niet maken, dat maakt ze ook goedkoper denk ik.

Ligfietsertje:

--- Citaat van: dorinka op 03 november 2005, 19:15:15 ---ja want die doen aan product ontwikkeling, goedkopere merken niet, dus die hoeven geen neiuwe stofjes/mengsels te testen aangezien ze die niet maken, dat maakt ze ook goedkoper denk ik.

--- Einde van citaat ---

Inderdaad.  Dan is de vraag of die merken wel 'beter' zijn.  Wat ze immers doen is wachten tot dat duurdere merken een getest product op de markt brengen om het dan zo snel mogelijk te kopiĆ«ren.  Ze doen dus weliswaar zelf geen tests maar 'laten de test doen door duurdere merken'.

Ik denk dat de producten van de Bodyshop en merken die je in natuurvoedingswinkels kan kopen (Weleda, ...) uitzonderingen op de regel zijn.  Zij vernieuwen wel, maar zonder te testen op dieren.

Marga:
www.proefdiervrij.nl

Staat alleS

Vlinder:
Hema is geheel proefdiervrij en de producten van de tuinen

Sam:
Waarom is er nog steeds zo'n enorm verschil tussen de Peta lijst en de NL lijst? Op de Peta lijst staan Clinique, Origins, Clarins, Estee Lauder en Revlon als OK, op de NL lijst kom ik ze niet tegen. Is Peta minder strikt? Die indruk krijg ik niet van hun website. Accepteert de nederlandse lijst alleen bedrijven waarvan de nederlandse vestiging een verklaring van niet-testen heeft afgelegd?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie