Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Getest op dieren
Annet:
Heb op de site van ecover gekeken en hier staat een heel
stuk geschreven dat ze nooit dierproeven hebben gedaan.
M.:
Ik heb een statement van ecover gelezen waarin staat dat ze van mening zijn dat de proeven die zij doen niet gezien kunnen worden als dierproeven. Ze doen wel dierproeven, maar zij vinden dus dat het geen dierproeven zijn. Ze hebben in het verleden proeven gedaan op konijnenbloed, volgens hen was het noodzakelijk en was het maar heel weinig bloed. Tja, dat laatste zal best maar als het toch maar heel weinig was waarom geeft een mens dan niet wat bloed af. Verder vraag ik me af waar de konijnen vandaan kwamen en waar ze na het afnemen van het bloed heengingen, vast niet gezellig naar iemands tuintje.
Verder geloof ik, sinds ik gehoord heb dat de eigenaar van Ecover ook de grootste aandeelhouder en mede-oprichter van Group 4 Falck is, niet meer echt dat ecover een leuk idealistisch bedrijf is.
Annet:
Misschien onnozel maar wat is group 4 falck??? :-[ :-[
Denk je dat je het goed doet,Alles heb ik er van
van wc eend tot afwasmiddel.
Wat is dan nog wel betrouwbaar??
M.:
Group 4 Falck is een van de grootste (of het grootste?) security bedrijven ter wereld. Ze werden oa ingezet in Guantanamo bay om daar de gevangenen te bewaken.
Dat heeft verder natuurlijk niks met ecover te maken, maar op de een of andere manier krijg ik er toch een nare smaak van in mijn mond.
Ik weet ook niet zo goed wat ik anders moet gebruiken, misschien toch maar weer terug naar de wasnoten :-\
Hausfrau:
Als je het hele stuk leest, dan lees je dat ze konijnenbloed gebruiken uit slachterijen, ook omdat ze het (gezien een schijnbaar tekort aan mensenbloed) niet ethisch vinden mensenbloed voor dit soort doeleinden te gebruiken. Uiteraard niet vegan, maar om ze nu meteen te blacklisten vind ik ook een tikkie overtrokken.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie