Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Getest op dieren
Hizikigrrrl:
Alles is vermoedelijk ooit wel eens getest op dieren. Het gaat dierproefvrij-aanhangers er vooral om dat dat niet nog steeds gebeurt voor iig cosmetica en dat fabrikanten de (duurdere) alternatieven gaan gebruiken.
Kieketok:
Het mag dierproefvrij genoemd worden als de ingredienten de afgelopen 5 jaar niet op dieren getest zijn en het eindproduct ook niet volgens Proefdiervrij dacht ik. Grondstoffen die al langer dan 5 jaar gebruikt worden en dus lang geleden op dieren getest zijn mogen dus wel. De meeste huismerken zijn dierproefvrij omdat die geen innovatieve dingen doen en dus geen nieuwe ingredienten nodig hebben.
Schanulleke:
Ik heb voetencreme van Kneipp gekocht die ik voor en na mijn wandelingen kan gebruiken. Onder wandelaars zijn de cremes van Gehwol erg populair, maar die zijn helaas getest op dieren. Kneipp is dierproefvrij, da's erg fijn. Nu maar hopen dat het goed bevalt, dan kan ik het andere wandelaars ook gaan aanbevelen.
LelleL:
Eigenlijk oneerlijk. Volgend jaar profiteren dus allerlei 'proefdiervriendelijke' fabrikanten van wat L'Oreal en consorten beestjes nu aandoen. Nog steeds niet echt proefdiervrij dan natuurlijk, ik vind 5 jaar eigenlijk te kort.
Kieketok:
Ja eigenlijk zouden ze gewoon een vaste datum moeten stellen, alles wat daarna getest is mag niet. En niet een verschuivende datum. Er zijn zat ingredienten die inmiddels getest zijn om cosmetica van te maken, nieuwe ingredienten zijn echt nergens voor nodig volgens mij.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie