Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Getest op dieren

<< < (14/28) > >>

Maartje!:
Dan kun je eens aan je moeder vragen wat zij allemaal gebruikte toen ze zo oud was als jij; wat ervan nog te koop is, voldoet aan je eisen.

Carmen San Diego:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 17 maart 2007, 15:22:22 ---
--- Citaat van: proud-veggie op 17 maart 2007, 15:09:44 ---
--- Citaat van: toine op 17 maart 2007, 13:15:43 ---http://www.pandgkills.com/boycott/index.html

op deze link staat er een groot aantal producten die werden getest op dieren( o.a. head and shoulders, herbal escences, pringles,...)

--- Einde van citaat ---

Pringles ook? :o

--- Einde van citaat ---

De producent van Pringles (Proctor&Gamble) maakt gebruikt van dierproeven voor hun andere producten. De gemiddelde Pringle zal wel niet op dieren zijn getest.

--- Einde van citaat ---
En anders hebben ze er vast niet onder geleden.  ;)

--- Citaat van: Maartje! op 09 juli 2009, 14:26:10 ---Dan kun je eens aan je moeder vragen wat zij allemaal gebruikte toen ze zo oud was als jij; wat ervan nog te koop is, voldoet aan je eisen.

--- Einde van citaat ---
Vermoedelijk niet. Die gebruikte alleen maar dure merken. Dior, Chanel, etc....

Zelf gebruik ik alle cosmetica van Lush. Het 'zusje' van Lush, B Never too busy to be Beautiful, verkoopt ook make-up.

Lush is dierproefvrij, gebruikt geen palmolie, gaat uit van minimal packaging, recyclet de oude verpakkingen, heeft regelmatig acties waarbij de opbrengst van een product naar een goed doel gaat, en ze gebruiken geen conserveermiddelen. Ze gebruiken ook weinig 'controversiele' stoffen.

Helaas is Yves Rocher wat dat laatste betreft minder gunstig uit de test gekomen bij Greenpeace.

Hizikigrrrl:
Chanel make up was altijd wel dierproefvrij, geen idee of dat nog zo is en of het ook geldt voor de parfum. Gewoon toevalligheid, bij Chanel zal het ze geen gepoederde reet kunnen schelen of er dieren voor moeten lijden.

Schanulleke:

--- Citaat van: Schanulleke op 19 juni 2009, 19:03:33 ---Ik heb voetencreme van Kneipp gekocht die ik voor en na mijn wandelingen kan gebruiken. Onder wandelaars zijn de cremes van Gehwol erg populair, maar die zijn helaas getest op dieren. Kneipp is dierproefvrij, da's erg fijn. Nu maar hopen dat het goed bevalt, dan kan ik het andere wandelaars ook gaan aanbevelen.

--- Einde van citaat ---

Heb tijdens de Vierdaagse maar 1 kleine blaar gehad. Of dat met die creme te maken gehad heeft, is natuurlijk nog maar de vraag, maar het heeft in ieder geval geen negatieve invloed gehad. Een dierproefvrije aanrader dus. :laugh:

OMGponies:
Ik gebruik vaak make-up van Lavera.
Lavera zou dierproefvrij en vegetarisch zijn, maar nu lees ik op hun site dat "De producten zijn niet getest op dieren en voor meer dan 98% bdih-gecertificeerd." Wat houdt dat bdih-gecertificeerd in?

En Miss Helen (Hema eigen merk) zou ook dierproefvrij en vegetarisch zijn volgens Proefdiervrij. Daar lees ik op de Hema-site eigenlijk helemaal niets over. Maar ze schrijven wel: " HEMA wil op meerdere manieren een positieve invloed uitoefenen. Door de producten uitvoerig tegen het licht gehouden voordat ze een plek in de winkel krijgen, probeert HEMA het milieu zoveel mogelijk te ontzien. De hoeveelheid afval wordt beperkt en materialen worden ingezameld en hergebruikt. HEMA onderneemt ook initiatieven die de maatschappij ten goede komen."
De uitvoerige versie staat in een verslag in PDF. Misschien staat daar ook beschreven of Miss Helen dierproefvrij en vegetarisch is.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie