Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Getest op dieren

<< < (17/28) > >>

Arthur:

--- Citaat van: Carmen San Diego op 09 november 2009, 21:57:30 ---Ik vind Mac maar overgewaardeerd. Erg duur en m.i. niet bijzonder.

--- Einde van citaat ---

Maar waar baseer je dat dan op?

M.A.C. heeft niet bizar prijzige producten als je het mij vraagt. De pigmentwaarde is bijzonder hoog en kwalitatief goed. Daarnaast testen ze neit op dieren. Ik heb lange tijd met Dior en daarna gesponsord met L'Oréal gewerkt, testen beide op dieren en met anem Dior is ook niet goedkoop.

Ben benieuwd naar je ervaringen.

Carmen San Diego:
Ik vind de kwaliteit gewoon niet bijzonder. Ik heb me weleens over laten halen door zo'n verkoper en heb een of andere 'bijzondere' oogschaduw gekocht. Nou, ik zag het bijzondere er niet zo van. Het smeert gewoon niet lekker uit op een of andere manier, het is te poederig.

Alle make-up die ik heb is nog van toen ik niet echt op dierproeven lette, dus dat is alles door elkaar.
Mijn favoriet is toch echt Bourjois, qua kleuren, qua vorm van de producten (kwastje, potjes met creme-achtige oogschaduw die supergoed dekt en perfect blijft zitten), qua praktische bruikbaarheid (oogschaduw nat en droog bijv), etc. En een of ander Engels merk oogschaduw in een tube, daarmee kon ik zelfs zwemmen zonder dat het uitliep. Weet alleen niet meer hoe het heet.

Arthur:
Okay, dat is jouw gebruikerservaring. Maar visagisten gebruiken voornamelijk de meest 'poederige' oogschaduw omdat deze juist zo goed droog als nat te gebruiken is en ook daardoor een goede basis en dekking kan leggen.

Maar dat kan ook het verschil zijn tussen persoonlijk en professioneel gebruik.

Carmen San Diego:
Met dat soort oogschaduw zit je hele gezicht onder de glimmende poeder, hoogst irritant vind ik dat. Misschien is dat inderdaad het verschil: als thuisgebruiker wil je dat iets praktisch is, omdat je geen tijd hebt om iedere tien minuten je visagist je make-up bij te laten werken. Het moet gewoon snel zitten en blijven zitten waar het hoort.

Arthur:

--- Citaat van: Carmen San Diego op 17 november 2009, 23:56:34 ---Met dat soort oogschaduw zit je hele gezicht onder de glimmende poeder, hoogst irritant vind ik dat. Misschien is dat inderdaad het verschil: als thuisgebruiker wil je dat iets praktisch is, omdat je geen tijd hebt om iedere tien minuten je visagist je make-up bij te laten werken. Het moet gewoon snel zitten en blijven zitten waar het hoort.

--- Einde van citaat ---

Maar daar vergis je je in. Bovendien is een primer bij professionele oogschaduw vereist. Daarom hoopt veel oogschaduw zich ook op in de rimpels. En eens goed opgebracht hoeft het de hele dag geen visagist meer te zien, geloof mij. En alle glimmende poeder moet opgebracht worden nadat je eerst je jukbeenderen, neus en kin dik bepoederd hebt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie