Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Tamiflu bestellen?
Lovelocker:
Het is sowieso onverstandig rauwe eieren te eten en kip niet goed door te bakken, vanwege o.a. salmonella en coli bacter en weetikveel wat voor enge bacterien. In die zin is het een zeer goed advies, maar niet voor de mogelijke vogelgriep. En mensen zouden dat al lang moeten weten, zeker zij die kip eten. Wat ik begrijp is dat er vooralsnog geen enkel verband is gelegd door deskundigen tussen rauwe kippeneieren eten en vogelgriep. Maar ja: vanuit het kabinet kakelt men toch angst aan. Ik ben er gelukkig niet vatbaar voor.
Er sterven waarschijnlijk regelmatig mensen aan zo'n salmonella-infectie. Maar ja: salmonella is niet sexy.
Draek:
--- Citaat van: fem fatale op 27 oktober 2005, 11:03:31 ---Daar is allang tegen geprotesteerd, er is geen enkel bewijs dat je besmet zou kunnen raken van rauwe eieren.
--- Einde van citaat ---
Dat hebben ze alleen maar teruggenomen omdat de eierverkoop en kipverkoop terugliep. Dat is niet vanwege bezorgdheid van misinformatie, maar gewoon economisch belang wat bij die terugtrekking van dat standpunt was.
smikkeltje:
even ontopic:
het is heel onverstandig om zelf met dat soort middelen (zoals tamiflu) aan de slag te gaan. je werkt er alleen maar resistentie mee in de hand en dan zijn de rapen helemaal gaar! niet alleen voor jezelf maar ook/vooral voor andere mensen! buiten dat het natuurlijk niet zo heel slim is om een geneesmiddel dat je eigenlijk alleen op recept kunt krijgen (en daar is een reden voor), op eigen houtje te gaan slikken.
Draek:
Griepmedicijn Tamiflu kan leiden tot abnormaal gedrag
12 November 2005 - Het gebruik van het griepmedicijn Tamiflu kan leiden abnormaal gedrag dat de dood tot gevolg kan hebben. Dat heeft het Japanse ministerie van volksgezondheid laten weten naar aanleiding van de dood van twee Japanse jongeren die het medicijn hadden gebruikt.
Een 17-jarige scholier is in februari 2004 nadat hij een Tamiflu-tablet had ingenomen voor een vrachtwagen gesprongen en een andere jongere is dit jaar eveneens na gebruik van Tamiflu van negen hoog naar beneden gevallen, zo meldde onder meer het persbureau Kyodo. In de Japanse bijsluiter van het medicijn wordt ervoor gewaarschuwd dat gebruik kan leiden tot ,,abnormaal gedrag" en ,,hallucinaties".
Tamiflu wordt wereldwijd door overheden op grote schaal ingeslagen omdat het wordt gezien als een van de weinige effectieve middelen tegen een eventuele grieppandemie. Zo’n pandemie kan ontstaan als de voor mensen dodelijke vogelpestvariant H5N1 muteert in een van mens op mens overdraagbaar virus.
Bron: Belga
J@n:
--- Citaat van: Dr@@kje op 14 november 2005, 02:32:25 ---Griepmedicijn Tamiflu kan leiden tot abnormaal gedrag
--- Einde van citaat ---
Vrijwel ieder medicijn kan rare bijwerkingen hebben. Als ik een aspirientje slik, gaat mijn hoofd opzwellen richting skippybal-formaat en word ik gek van de jeuk.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie