Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

De polymaaltijd: levensverlengend eten

(1/3) > >>

Lovelocker:
Een groep gezondheidonderzoekers o.l.v. Prof. Johan Mackenbach stelt dat een combinatie van voedingsmiddelen, waarvan 5 van de 6 dagelijks o.a. de kans op hart- en vaatziekten bij 55plussers met 76% vermindert:
- 1 glas wijn (kan vervangen worden door groene thee)
- 100 gram donkere chocolade(kan vervangen worden door haverprodukten)
- 4 ons fruit en groente
- 3 teentjes knoflook
- 68 gram amandelen
- 4x per week 114 gram vis

Mannen zouden 9 jaar gezonder leven en 6,6 jaar langer; vrouwen zouden 8,1 jaar gezonder leven en 4,8 jaar langer.

Fascinerend, vooral het detail van tot achter de komma's.

Ligfietsertje:
Als iemand met zulke exacte cijfers komt dan stel ik me spontaan grote vragen bij de kwaliteit van het onderzoek.

Dat de consumptie van beperkte hoeveelheden knoflook, wijn, bepaalde noten, ... gezond is trek volgens mij bijna niemand nog in twijfel.
Dat veel mensen beter wat meer fruit zouden eten staat ook als een paal boven water.
En dat vis bepaalde vetten bevat die gezond zijn (maar niet alleen uit vis te halen zijn) is ook al geweten.
Op die gebieden verteld hij niets nieuws.

Heeft hij ook onderzocht wat het effect is van:

- 22,3 cl wijn
- 124 gram chocolade
- 5 ons fruit en groente
- 4 teentjes knoflook
- 62,3 gram amandelen
- 5 keer per week 78,3 gram vis
?!  ;)

bambi:

--- Citaat van: Lovelocker op 23 oktober 2005, 19:31:38 ---Een groep gezondheidonderzoekers o.l.v. Prof. Johan Mackenbach stelt dat een combinatie van voedingsmiddelen, waarvan 5 van de 6 dagelijks o.a. de kans op hart- en vaatziekten bij 55plussers met 76% vermindert:
- 1 glas wijn (kan vervangen worden door groene thee)
- 100 gram donkere chocolade(kan vervangen worden door haverprodukten)
- 4 ons fruit en groente
- 3 teentjes knoflook
- 68 gram amandelen
- 4x per week 114 gram vis

Mannen zouden 9 jaar gezonder leven en 6,6 jaar langer; vrouwen zouden 8,1 jaar gezonder leven en 4,8 jaar langer.

Fascinerend, vooral het detail van tot achter de komma's.

--- Einde van citaat ---

glas wijn, halve reep choco, lekker!
68 gram amandelen is wel wat veel?
En totaal zit je best al aan wat calorieen???

Marizzie:

--- Citaat van: Ligfietsertje op 23 oktober 2005, 19:38:26 ---
En dat vis bepaalde vetten bevat die gezond zijn (maar niet alleen uit vis te halen zijn) is ook al geweten.

--- Einde van citaat ---

Is dat echt zo, waar kan ik die dan uithalen? Had ooit voedingssuplementen met die vetten maar volgens mij zat daar gewoon visolie in.

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: Kleutertje op 23 oktober 2005, 20:09:18 ---

Is dat echt zo, waar kan ik die dan uithalen? Had ooit voedingssuplementen met die vetten maar volgens mij zat daar gewoon visolie in.

--- Einde van citaat ---

http://www.vegatopia.com/forum/index.php?board=32;action=display;threadid=4762

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie