Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Foliumzuur
The_girl_who_cried:
Hallo, heb net de resultaten van mijn bloedonderzoek gekregen en alles was in orde (applaus applaus ;-)). Nu, er was één klein dingetje; ik heb een teveel aan foliumzuur. Bij mijn vorig onderzoek was dit ook het geval. Nu vraag ik me af of dat kwaad kan? Ik heb ook gelezen dat dit normaal is bij vegetariërs/veganisten, maar hoe komt dit dan?
femke:
Ik heb weleens gelezen dat een teveel aan foliumzuur een tekort van vitamine b12 "verbergt". Het zou dus kunnen dat je toch een vitamine b12 tekort hebt ? Het fijne weet ik er niet van, via google kun je vast een hoop informatie vinden. Wie weet kan een dietist of orthomoleculair arts je verder helpen?
Nick:
Het is meer zo dat àls je een B12 tekort hebt je het niet zal merken indien je een teveel aan fomiumzuur hebt. Je zal dus niet gewaarschuwd worden.
Apraxia:
--- Citaat van: Nick op 18 februari 2004, 20:10:28 ---Het is meer zo dat àls je een B12 tekort hebt je het niet zal merken indien je een teveel aan fomiumzuur hebt. Je zal dus niet gewaarschuwd worden.
--- Einde van citaat ---
Maar is het dan wel in het bloed te zien?
Ik heb namelijk mijn jaarlijxe bloedtest achter de rug en alles is helemaal goed :D (calcium, eiwit, b 12 enzo). Ijzer wat aan lage kant maar daar ben ik al mee bezig. Ook verhoogd foliumzuur.
b 12 was 340.
Indira:
Ik ben ook vegan en had ook tehoog foliumzuurgehalte. Ik geloof dat mij toen verteld werd (geadviseerd) om even te stoppen met B12, maar ik vond t wat vreemd. Ik slik ze nu gewoon hoor. Misschien kan er ook verschil zitten tussen mannen en vrouwen?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie