Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Kwelling en principes
Poek:
Bij veel mensen die lang vegetarier zijn gaat de geur van vlees tegenstaan. Ik heb ook gelezen dat vlees eten niet gezond is als je het zo lang niet genomen hebt. Dat zou je wellicht tegen die iedereen kunnen vertellen..
Overigens hoef je op dit forum niet per letter te betalen. Je kan dus gewoon volledige woorden gebruiken in plaats van sms-taal.
Piek:
--- Citaat van: Poek op 06 september 2004, 10:28:58 ---Overigens hoef je op dit forum niet per letter te betalen. Je kan dus gewoon volledige woorden gebruiken in plaats van sms-taal.
--- Einde van citaat ---
ik had ook moeite met het bericht te lezen, maar dat ter zijde. ::)
toen ik net vegetariƫr werd, schoot ik een beetje door naar veganisme, omdat ik niet goed kan tegen lactose, nam ik toch al niet veel zuivel etc. Al snel begon ik kaas te missen en vis ook. Waarschijnlijk kwam het ook omdat ik mijn iets te rigoreus was geweest: van vleeseter naar veganist is een iets te grote stap, ookal nam ik weinig zuivel (beh. kaas).
Daarna ben ik lang vegetariƫr geweest, die af en toe een visje at. Nu ben ik wat strikter:
ik eet wel kaas, maar alleen veggie. Ik let op e-nummers, eet geen vis en alleen maar eieren van mijn eigen adoptie kip en koop geen leren producten, etc. Hier voel ik me nu lekker bij, maar uit het verleden is dus gebleken dat dit zeker aan verandering onderhevig kan zijn. Bij vis heb ik lang gehad dat ik het dan weer wel, dan weer niet at. Ik merkte op een gegeven moment dat ik het alleen maar at als ik bij anderen at, omdat mensen het over het algemeen makkelijker vinden iets met vis te maken dan iets veggies. Ik heb niet echt een punt gemaakt geloof ik, ;D: wat ik wil zeggen is, principes zijn prima, maar je moet je er wel lekker bij voelen, bovendien moet je denken: alles wat je veggie/vega doet, draagt een steentje bij: bovendien is het heel goed om zo nu en dan eens stil te staan bij wat je doet: principes evalueren, ben ik het daar nog wel mee eens: voel ik me daar wel lekker bij: etc, anders raak je vastgeroest en heel sacherijnig.
Hizikigrrrl:
--- Citaat van: slalalalalala op 06 september 2004, 10:14:31 ---Iedereen die wel vlees eet zit zo van mis je het niet bla bla bla en daar krijg ik dan het id van dat k t wel mis al weet k eigenlijk zeker dat t nie zo is.
--- Einde van citaat ---
Misschien moet je eens over hun eetgewoonten gaan zeuren en ze onzeker maken?
En anders gewoon een keer flink terugbijten, dan is het wel met dat gezeur gedaan.
Tamara:
--- Citaat ---Als we nog even doorpraten over hoe lekker ze wel niet zijn krijgen we jou nog wel aan het zondigen, of niet? ;)
--- Einde van citaat ---
Ik wil graag iets kwijt over bovenstaand onderwerp.
Ik ben zelf ook zo'n 5 maanden Veganist geweest, daar heb ik toen het verkeerde moment voor uit gekozen want mijn ouders gingen toen net scheiden.
Het was eerst makkelijk vol te houden, maar al gauw begon ik mijzelf wel erg zielig te vinden :P
Nu mag ik geen kaas meer :crying:
Geen pizza meer :crying:
Nooit meer kaasfondue :crying:
Wat hebben wij(mijn vader en ik) toen besloten?
Juist, om het Veganist zijn maar op te geven, en waarvoor?
Voor een stukje kaas die je nooit meer eten kan.
1 PUNT: In afrika zitten kleine kindertjes met dikke buiken op de grond omringd door vliegen,
hebben die ooit wel eens van Kaas gehoord?
Voor mij geldt dan gewoon een gewetenskwestie:
Ik ben een aansteller omdat ik geen Kaas meer eten kan, en daardoor heb ik mijn principes overboord gegooid, waar ik me nou nog stiekum een beetje schuldig over voel, bij ieder hap kaas denk ik:" moet dit nou?
Je maakt misbruik van het Dier hoor.
Maar arme Tamara kan het niet laten, want zij is zielig als zij geen Kaas krijgt(mischien tijd voor een bezoekje aan de Psychloog?) :D
En wie is hier uiteindelijk de dupe van?
Juist, de koe en haar Kalf! :nooo:
P.S: Dit is niet kwetsend bedoeld voor de personen die Zondigen, dit is gebasseerd op hoe het voor mij voelt.
Draek:
--- Citaat van: Magic Aura op 09 januari 2005, 17:40:34 ---Maar arme Tamara kan het niet laten, want zij is zielig als zij geen Kaas krijgt(mischien tijd voor een bezoekje aan de Psychloog?) :D
--- Einde van citaat ---
Neem je dan ook meteen diverse mensen op dit forum mee. Kan er een groepssessie van gemaakt worden ::) :)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie