Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Kwelling en principes
Tamara:
--- Citaat ---Neem je dan ook meteen diverse mensen op dit forum mee. Kan er een groepssessie van gemaakt worden ::) :)
--- Einde van citaat ---
Ha! :OJa! Goed idee :D
willem:
Weer even een eigenwijze ouderen opmerking: als je als vegetariƫr je hele leven (80 jaar) geen vlees of vis gegeten hebt, maar wel zuivel, dan heb je een hele stoet van dieren (koeien, varkens, kippen, vissen, enz. enz.) die levend voor je huis langs kunnen lopen. Die stoet zal uitbundig je naam roepen. Als veganist kun je daar alleen een enkel dier aan toevoegen. De vraag is of je tevreden wilt zijn met die ontzaglijk grote groep of dat je je ook verantwoordelijke wilt voelen voor dat enkele toegevoegde dier. Ik koos voor het eerste.
Annemieke:
Dat klinkt een beetje vaag, Willem...
:confused:
Apraxia:
--- Citaat van: willemk49 op 09 januari 2005, 19:33:13 ---Weer even een eigenwijze ouderen opmerking: als je als vegetariƫr je hele leven (80 jaar) geen vlees of vis gegeten hebt, maar wel zuivel, dan heb je een hele stoet van dieren (koeien, varkens, kippen, vissen, enz. enz.) die levend voor je huis langs kunnen lopen. Die stoet zal uitbundig je naam roepen. Als veganist kun je daar alleen een enkel dier aan toevoegen. De vraag is of je tevreden wilt zijn met die ontzaglijk grote groep of dat je je ook verantwoordelijke wilt voelen voor dat enkele toegevoegde dier. Ik koos voor het eerste.
--- Einde van citaat ---
Volgens mij snapt iemand hier het veganisme niet helemaal.
Viz:
--- Citaat van: Magic Aura op 09 januari 2005, 17:40:34 ---1 PUNT: In afrika zitten kleine kindertjes met dikke buiken op de grond omringd door vliegen,
hebben die ooit wel eens van Kaas gehoord?
Voor mij geldt dan gewoon een gewetenskwestie:
Ik ben een aansteller omdat ik geen Kaas meer eten kan, en daardoor heb ik mijn principes overboord gegooid, waar ik me nou nog stiekum een beetje schuldig over voel, bij ieder hap kaas denk ik:" moet dit nou?
Je maakt misbruik van het Dier hoor.
Maar arme Tamara kan het niet laten, want zij is zielig als zij geen Kaas krijgt(mischien tijd voor een bezoekje aan de Psychloog?) :D
En wie is hier uiteindelijk de dupe van?
Juist, de koe en haar Kalf! :nooo:
P.S: Dit is niet kwetsend bedoeld voor de personen die Zondigen, dit is gebasseerd op hoe het voor mij voelt.
--- Einde van citaat ---
Niet als excuus om kaas te eten natuurlijk, maar er overlijden meer dieren door de belasting die je direct of indirect aan het rijk betaald en die terecht komt in de grote pot voor landbouwsubsiedies... :/
Ook bioindustrieleed 'ziet men niet' , maar ander ver weg dierenleed is nog moeilijker te zien. Zo brengt de goudwinning en de grote hoeveelheid kwik die daarbij gebruikt wordt grote milieuschade toe in Zuid-Amerika en Afrika. Natuur, mens en dier zijn daarvan de dupe. Ook het met chemicalien bewerken van katoen, wat gebeurt voor bijna alle kleding dus komen gigantisch veel vissen en andere dieren om...
Grenzen leggen is dus moeilijk... Je zou kunnen zeggen dat je meer dieren redt door nooit goud en alleen maar kleding ed van ekokatoen te kopen dan als je alleen de kaas laat staan...
Maar het blijft dweilen met de kraan open... :/
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie