Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Kwelling en principes

<< < (32/41) > >>

Draek:
Test je bloed anders eens? Misschien dat je prikkelbaar word doordat je voeding nog niet optimaal is geweest en je daardoor te weinig van bepaalde stoffen hebt.  Je moet als vegan toch wel enige kennis hebben over voedingsstoffen namelijk. Misschien ijzer of b12 tekort ofzo.

Aiko:
Och, je moet er nou ook weer niet te zwaar aan tillen. Doe waar je je prettige bij voelt. Als het schulgevoel overheerst, schakel dan gewoon weer terug op een veganistische eetwijze. Misschien geldt voor jou gewoon even de tanden op elkaar en gewoon wennen? Het falen is niet erg, doe ik ook continu. Dat went.

Weet je zeker dat de prikkelbaarheid door het veganisme komt (hoewel, dit forum kennende...)?

Petra:
M'n bloed is al vaak onderzocht en alles is altijd goed, slik b 12 en omega vetzuren dus daar zal het niet aan liggen eet 5 stuks fruit en super veel groente...
Het is denk ik een soort gemis misschien ik vindt kaas op z'n tijd lekker en vindt de meeste burger van de ah ook lekker dus dat is het misschien...

Draek:
hm... zou kunnen.. misschien omdat je daarvoor kaas at heb je nog die verslavende stoffen in je lichaam. Misschien moet je gewoon even nog een aantal maanden wachten. Misschien is het gewoon een fase van ontwenning. 2 maanden vegan dat is nog gewoon kort en daarin heb je waarschijnlijk nog erge zin steeds in dingen uit je vegetarierstijdperk wat je toen wel mocht. Anders gewoon goed zoeken naar lekkere veganistische dingen, waardoor je het andere vergeet.

In de natuurwinkel heb je lekkere dingen :)

Aiko:
Vooral ook duur, spijtig...

Je kan ook deeltijdveganist zijn. Neem je zo af en toe eens kaas, blijf je verder om het te compenseren met je tengels van al die andere niet veganistische spullen af. Niet bang zijn voor compromissen naar jezelf.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie