Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Kwelling en principes

<< < (34/41) > >>

Draek:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 31 oktober 2005, 17:30:59 ---Misschien is het beter een contente vegetarier te zijn dan een chagerijnige veganist.

--- Einde van citaat ---

Beter een chagerijnige veganist dan ondersteunen van dierenleed zou ik zeggen

Sven:
Ik heb voor hetzelfde probleem gestaan als Petra. Maar bij speelde het sociale aspect mee. Het is natuurlijk weer even om knop omdraaien wanneer je terug kaas etc begint te eten. Maar anderzijds kan je nooit alle dierlijke producten vermijden. Het blijft altijd een streven naar. Ok, op dit forum zitten ook mensen die heel ver gaan in dit streven. Soms vraag je je wel af of ze daarnaast wel een leven hebben. Ik denk dat het in jou geval beter is om sterk te minderen met het gebruik van zuivel, maar (voorlopig) niet helemaal te stoppen. Zo behoudt je je fysiek en mentaal evenwicht.

kimske:
even een zijweggetje:

Ik droeg altijd nepleren schoenen, ook later die van vegalife etc. Maar een rugpijn, niet normaal. Een paar jaar geleden met veel schuldgevoel weer eens leren schoenen gekocht, en rugklachten waren over. Nee ik voel me er niet goed bij, maar mijn eigen gezondheid gaat altijd voor. Als je er zelf onder gaat lijden, lijkt t mij dat je dat niet moet doen. Moet niet ten koste van jezelf gaan!
Sterkte ermee!

willem:
Nog een andere insteek. Een product waar eieren in zitten kunnen iets minder schuldgevoelens opleveren. Immers daardoor laten dieren niet het leven. En helemaal niet als ze van een erfkip van jezelf of mensen uit je omgeving komen. Het is wat vergezocht (vind ík hoor) om dit ook exploitatie van dieren te vinden. Maar Draakje zal het hier ongetwijfeld niet mee eens zijn. Maar waar we het wel over eens kunnen zijn dat hier noch rechtstreeks, noch als afgeleide dieren voor worden doodgemaakt. Nu zitten er in veel vegaproducten in de supermarkten vaak wel eieren verwerkt maar ook vaak geen zuivel. Misschien is dit een tussenoplossing met wat minder schuldgevoel.

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: Dr@@kje op 31 oktober 2005, 18:10:59 ---
--- Citaat van: Hizikigrrrl op 31 oktober 2005, 17:30:59 ---Misschien is het beter een contente vegetarier te zijn dan een chagerijnige veganist.

--- Einde van citaat ---

Beter een chagerijnige veganist dan ondersteunen van dierenleed zou ik zeggen

--- Einde van citaat ---

En wat zullen mensen positief denken over veganisten! "Oh, dan zijn van die gezellige mensen" en "Oh, het is vast heel gezond als je er zo vrolijk van wordt".

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie