Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Kwelling en principes
Petra:
Op zich kan ik heel wat met jullie antwoorden, inderdaad heeft niemand er wat aan als ik sacherijnig loop te doen voor een stukje kaas.
Het gaat meer om het feit dat ik het een soort van falen vindt..
De kaas die ik altijd at was van de AH de biologische en op zich had ik daar dus ook geen probelemen mee.
Vegetarisch zijn is gewoon veel simpeler dan Veganist zijn.. Maar na een aantal boeken te hebben gelezen dacht ik dat Vegan beter zou zijn voor de dieren en voor mezelf.
Maar als ik soms tabellen zie dan scheelt het niet altijd veel tussen de Vegan en vegetariers.
Het slechtste is denk ik vlees eten dat verteerd gewoon niet in je lichaam.
Ik ben er nog niet over uit of ik kaas ga eten...
Aiko:
Doe het een dag per week. Dat is beter dan onverhoopt altijd kaas eten, of altijd een sacherijnige veganist zijn. Falen doe je alleen als je iets probeert en het lukt niet, omdat het vlees [woordgrap, een slechte ja] te zwak is. Jij hebt het gedaan en faalt niet, maar twijfelt gewoon om degelijke redenen (ga ik vanuit) om een andere richting te bevaren.
Bij vrouwen schijnt chocolade een wondermiddel te zijn tegen chagerijnigheid. Is dat niet beter dan kaas?
Draek:
Juist met vegan zijn zorg je juist dat de industrie niet verder ondersteunt.
Kijk als je vlees eet is een groot deel inderdaad al wat je niet steunt. Maar je steunt dan nog wel dat dieren die anders je vlees worden geboren worden. Doordat je kaas neemt, eieren en melk. Melkkoeien, kalfjes, kippen, kuikens, etc.. die gaan allemaal in het proces dood voor ei en zuivel.
Hizikigrrrl:
Petra, ik vind helemaal niet dat je faalt; je doet iig iets en dat is al heel wat meer dan dat de meeste mensen kunnen zeggen! True, vegan eten is voor de dieren beter, maar voor mensen hoeft dat dus niet het geval te zijn. Wees trots op wat je al wel doet en wees daar voor nu blij mee. Over een poosje kun je evt. weer kijken of je toch helemaal vegan wordt of grotendeels.
Marizzie:
Ja inderdaad, vind ik ook! Je kunt heel veel voor dieren over hebben en dat is ook hartstikke goed, maar het moet niet ten kostte van jezelf gaan. Je moet het wel vol kunnen houden. En als dat niet lukt om de reden die jij noemt dan is dat echt geen falen in mijn ogen. Je doet toch gewoon wat je kan.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie