Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Kwelling en principes
Christiaan:
--- Citaat van: Annemieke op 03 januari 2004, 10:48:05 ---Nou, het enige vegan bladerdeeg is uit de handel gehaald. En wraps heb ik nog nooit vegan gezien.
--- Einde van citaat ---
Gegarandeerd vegan, bedoel je, denk ik, want grote kans dat het E471 wat er in zit gewoon van plantaardig vet is gemaakt.
--- Citaat ---Die platte broden van de turk komen in de buurt, maar die zijn altijd enorm droog en hard.
--- Einde van citaat ---
Moet je die eigenlijk ook niet even opwarmen in de oven ofzo?
Annemieke:
Jawel, dan worden ze iets beter, maar nog steeds niet zoals een mexicaanse wrap.
Elfje:
Annemieke, ik herken het heel erg!
Toen ik in de zomer veganistisch probeerde te leven, werd kaas zowat een obsessie voor mij. Ik hield het gewoon niet meer vol en daarom eet ik nu alweer een paar maanden vegetarisch. Ik heb geen zin meer om me schuldig te voelen, dat heb ik al lang genoeg gedaan. En vegetarisch is altijd nog iets, toch?
Lovelocker:
Iets moet nooit een obsessie of frustratie worden is mijn mening(behalve in het kader van bijv. bij het stoppen met roken e.d., dan moet het maar even frustereren) ...is niet gezond.
Yessica:
Ik sluit me helemaal aan bij Lovelocker. Soms kan het best lastig zijn om veganistisch te eten, zeker als je in je omgeving verder geen veganisten kent. Zo heb ik ook besloten als ik met een vriend of vriendin ga uit eten ik gewoon vegetarisch eet. Mijn moeder was op een gegeven moment helemaal zenuwachtig als ik langkwam, ze belde van te voren wel 10 keer op om te vragen of ik dit mag, of ik zus mag, of ik zo mag. Ik wil graag dat diervriendelijk eten voor iedereen toegankelijk is, niet dat mensen het eng vinden. Ik vind het voor mezelf daarom verantwoord om buiten de deur een stapje terug te doen naar vegetarisch eten. Maar ook als ik het binnenshuis zou willen eten, eet ik het gewoon. Ik denk dat het op die manier ook het makkelijkste is om vol te houden. Krampachtig vasthouden aan veganisme leidt er volgens mij eerder toe dat je het op een gegeven moment niet meer "volhoudt".
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie