Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Kwelling en principes

<< < (9/41) > >>

animal lover:
Tja die kaas he :o

Elsbeth:
Oké, heel soms zondig ik met gelatine. Laatst was ik aan het leren in de UB en ik had erg veel zin in stophoest. Alleen geen flauw idee of er gelatine inzat ofniet. Dus hups, uit de automaat getrokken, ingredienten gecontroleerd (inderdaad gelatine) en toch opgegeten. Ik kan me hier som sheel schuldig over voelen, soms niet (als het gebeurt dat ik gelatine eet). Voor vandaag had mijn moeder speciaal voor mij chocolademouse gekocht. Heel heel lief, alleen wel gelatine. Ik heb het niet gegeten (vond ze niet echt leuk, maarja), anders dan is het hek vd dam, ben ik bang. Daarnaast eet ik geen biologische kaas. Kaas eet ik nml niet veel sinds ik op kamers woon en als ik dan ergens ben, wil ik gewoon gewoon warm kaasbroodje, kaassouflée of boterham met kaas, toastje brie enz. kunnen eten. Vandaar:gemakkelijk dus. Over het eten van niet bio kaas voel ik me niet (meer) schuldig. Toch blijft het moeilijk..

Eltru:

--- Citaat van: bloempjuh op 02 januari 2004, 23:50:53 ---Alleen spekjes in rauwe andijviestamp.. Dat is wel iets dat lastig blijft, al is uitgebakken tempeh ook wel okee..

--- Einde van citaat ---

Ik neem hiervoor reepjes zongedroogde tomaat (droge van de natuurwinkel). Die hebben ook dat zoutige, tenminste dat denk ik. Het is al heel lang geleden die uitgebakken spekjes.

Nick:
Ik eet ook gewoon kaas als ik ergens op bezoek ben. Meestal  halen die mensen speciaal kaas in huis omdat ze weten dat ik vegetariër ben. Dus doe ik dan niet vervelend.
Wel vertel ik tussendoor wel eens ( laat het "toevallig" ter sprake komen) dat ik bijna nooit kaas eet. Met het gebruikelijke: wat eet je dan wél? als resultaat.
Maar ik voel mij daar zeker niet schuldig over.

Annemieke:
Hoi Mina! Welkom op Vegatopia!

Iedereen op het forum heeft z'n eigen grenzen. En als je zo een tijdje meeleest, zal je merken dat de grenzen heel divers zijn. :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie