Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Kwelling en principes

<< < (11/41) > >>

M.:
Ik word af en toe helemaal gestoord als ik boodschappen aan het doen ben. Dan ga ik van te voren naar de supermarkt met een idee wat ik wil kopen en dan blijkt er overal weer troep in te zitten, en soms heb ik dan zoiets van "waarom moet ik nou weer zo moeilijk doen". Heb ik af en toe ook wel met snoep, dan heb ik trek in iets zoetigs en dan kan ik niks vinden zonder gelatine, aaarghhh! Maar tot nu toe ben ik nooit gezwicht voor zoiets. Kaas mis ik wel heel erg maar zou ik ook niet zo snel voor zwichten, ik denk (of weet wel zeker) dat ik me zo schuldig zou voelen dat ik er nieteens van zou kunnen genieten. Heb een paar keer gehad dat mijn eten niet helemaal vegan was (in het buitenland bv, of als iemand voor mij heeft gekookt) en dan eet ik het wel op, maar kan er niet van genieten.

ellen:

--- Citaat van: Eltru op 14 januari 2004, 12:12:07 ---
--- Citaat van: bloempjuh op 02 januari 2004, 23:50:53 ---Alleen spekjes in rauwe andijviestamp.. Dat is wel iets dat lastig blijft, al is uitgebakken tempeh ook wel okee..

--- Einde van citaat ---

Ik neem hiervoor reepjes zongedroogde tomaat (droge van de natuurwinkel). Die hebben ook dat zoutige, tenminste dat denk ik. Het is al heel lang geleden die uitgebakken spekjes.

--- Einde van citaat ---

Grappig: Mijn collega riep gister: "De vegetariers hebben het begrepen!" waarbij hij doelde op de tomaat als vervanging voor de spekjes. Terwijl ik ze niet eens echt als vervanging gebruik omdat ik volgens mij nog nooit spekjes heb gegeten.

Lovelocker:
Het begint meer te knagen: het gebruik van eieren. Nu begrijp ik dat het pluimvee binnen moet blijven van Minister Veerman tot eind april als de vogeltrek voorbij is (ivm vogelpest).
Overweeg opnieuw zelf een paar kippen te gaan houden, want weide-eieren is nu ook geen garantie meer dat de dieren buiten komen. Maar ja, dan nog: eieren zit in van alles en nogwat en veganisme is me veel te ingewikkeld leven. Maar goed: vooralsnog ga ik het beperken iig en toch maar eens bij die boer kijken hier in de buurt en vragen hoe zijn kippen leven.

Apraxia:
Veganisme is (voor mij) niet ingewikkeld. Tis gewoon gewenning, echt waar!

Lovelocker:
Ik weet niet of de mensen in mijn omgeving en de huisarts daar ook zo over denken... en ik ben er hardnekkig van overtuigd dat een beetje voedsel van dierlijke oorsprong gezonder is. Maar de situatie van het pluimvee... ik doe er wel wat mee.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie