Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Kwelling en principes

<< < (12/41) > >>

Annemieke:
Hmpf, ik zit nu op het moment dat ik qua gevoel voor mezelf besloten heb biologische kaas te gaan eten. Bijvoorbeeld bij mijn ouders. Zelf met kaas koken doe ik niet, want ik eet bijna altijd met pip. Lastige keuze wel. Want ik blijf het oneens met de industrie, maar ik ben er ongezond vaak mee bezig, de smaak en textuur van kaas. Ik heb er zo'n enorme behoefte aan, als ik aan kaas denk dat stroomt m'n mond vol, direct! En ik denk er ook gewoon aan... als mijn moeder een tosti maakt en dat ruikt erg, dan heb ik direct geen trek meer in mijn boterham met tartex. Bah, net als bij velen is de kaas een struikelblok. Pip noemt het dierenleed vs. annemiekeleed  ;D

Maarja  :sadblue:

Elsbeth:
Ik kan me voorstellen dat je je misschien een soort van teleurgesteld in je zelf bent. Toch moet je bedenken dat je een mens bent en dat dit soort emoties heel menselijk zijn.

Lovelocker:
 :shutup:

Christiaan:

--- Citaat van: Lovelocker op 14 februari 2004, 21:44:01 --- :shutup:

--- Einde van citaat ---
Krie-j 't ook moeiluk, jong?

Sam:

--- Citaat van: Annemieke op 14 februari 2004, 16:36:34 ---Hmpf, ik zit nu op het moment dat ik qua gevoel voor mezelf besloten heb biologische kaas te gaan eten. Bijvoorbeeld bij mijn ouders. Zelf met kaas koken doe ik niet, want ik eet bijna altijd met pip. Lastige keuze wel. Want ik blijf het oneens met de industrie, maar ik ben er ongezond vaak mee bezig, de smaak en textuur van kaas. Ik heb er zo'n enorme behoefte aan, als ik aan kaas denk dat stroomt m'n mond vol, direct! En ik denk er ook gewoon aan... als mijn moeder een tosti maakt en dat ruikt erg, dan heb ik direct geen trek meer in mijn boterham met tartex. Bah, net als bij velen is de kaas een struikelblok. Pip noemt het dierenleed vs. annemiekeleed  ;D

Maarja  :sadblue:

--- Einde van citaat ---

Ik kan me voorstellen hoe je je voelt :( Het is rot om een drempel tegen te komen waar je niet overheen komt. Ik moest toch wel lachen toen ik las dat je mond volloopt, dat heb ik precies hetzelfde, ik lijk wel een hond met die kwijldraden langs m'n mond als er kaas in de buurt is  ;D
Ik vind het goed dat je dit van jezelf accepteert. Je kunt jezelf wel streng aanpakken, maar martelen gaat te ver...

Overigens ben ik benieuwd of de trek vanzelf overgaat: ik vond slagroom altijd heel erg lekker, at het nog zelden, maar ik lust het sinds een paar weken ineens niet meer, de geur en smaak staan me vreselijk tegen. Misschien dat het met kaas ook ooit zo gaat?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie