Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Kwelling en principes

<< < (14/41) > >>

Anya:

--- Citaat van: Biancaatje op 23 februari 2004, 13:13:51 --- En Anya: Sorry, ik heb blijkbaar niet goed gezocht! Ik heb nu toch niet de voltallige bevolking van Brussel en Brugge beledigd, hoop ik? Was niet de bedoeling hoor!  ;)
--- Einde van citaat ---

Niet erg joh... Ik kom toch uit Antwerpen ;)

--- Citaat --- Maar even serieus: Ik zal daar vast nog wel wat vaker komen, dus heb je misschien één of meerdere adresjes voor me? Zou fijn zijn!
(of moet ik dan op een ander deel van het forum wezen?)
--- Einde van citaat ---

Vegatopia restaurantgids voor België

EVA restaurantgids

En als je ooit in Antwerpen komt, moet je zeker naar restaurant IDee gaan!

Elsbeth:

--- Citaat van: Artemis op 23 februari 2004, 17:27:05 ---Maar ik wilde wel even waarschuwen dat de meeste veggies er een hekel aan hebben als iemand die wel vis eet zich veggie noemt

--- Einde van citaat ---
Nouja, mijn dilemma heeft hier wel een beetje betrekking op. Ik heb ervoor gekozen om geen vlees en vis te eten, maar vis eet ik alleen niet omdat ik het hypocriet vind om dat wel te doen wanneer je geen vlees eet. Op één of andere manier heb ik bij vis minder het idee dat het 'zielig' is (ik wéét dat dit onzin is). Gisteren heb ik dan ook ansjovis gegeten en ik voel me er niet schuldig over, maar.. ik vond het geen ruk aan! Ik vind knapperig gebakken Quorn gewoon veel lekkerder! Nee, ik vond het helemaal geen lekkere smaak, terwijl ik dat vóórdat ik veggie was wél vond. Eigenlijk ben ik blij dat ik het niet lekker vind, want of ik er nou wel of niet helemaal achter sta, vis eet ik dan dus gewoon niet. En ik ben nu van plan opzoek te gaan naar artikelen en afbeeldingen over visvangst en mezelf dan ook geestelijk -helemaal- te overtuigen. Want ik ben van mening dat wij als mens niet het recht hebben om dieren te doden voor consumptie, dus enigszinsovertuigd wat betreft vis ben ik wél.

Zo, dat lucht op.

Viz:

--- Citaat van: Elsbeth op 25 februari 2004, 11:11:33 ---En ik ben nu van plan opzoek te gaan naar artikelen en afbeeldingen over visvangst en mezelf dan ook geestelijk -helemaal- te overtuigen. Want ik ben van mening dat wij als mens niet het recht hebben om dieren te doden voor consumptie, dus enigszinsovertuigd wat betreft vis ben ik wél.

--- Einde van citaat ---

Ga gewoon naar de film Finding Nemo!! :D

Fish are friends, not food :D

Misstries:
 :kwijl: fish??  Mine!!  (finding nemo :D :D)zo ken ik ook enkele mensen uit mijn omgeving...en ze lijken er echt op!!

vlees ?? vis?? MINE???!!

Viz:
Denk bij viz anders gewoon aan het neutrale 'feit'* dat de massale overbevissing van tegenwoordig gewoon schadelijk is voor het functioneren van het hele ecosysteem en milieu.
Vissen als zalmen bijvoorbeeld zijn in het wild al bijna uitgestorven en de kunstmatige kwekerijen in Noorse fjorden laten na afloop een gigantische vervuiling achter. Bovendien raken er vaak genoeg dolfijnen, schildpadden, haaien en andere dieren in viznetten verstrikt die daardoor overlijden.
Dus ook al zou je een grote hekel aan vissen an sich hebben,  :P , dan kunnen dit toch belangrijke redenen zijn om de visboer toch maar links te laten liggen... :)

* voor de zekerheid maar onder aanhalingstekens :P

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie