Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Kwelling en principes

<< < (15/41) > >>

Poek:

--- Citaat van: Viz op 25 februari 2004, 13:33:57 ---Denk bij viz anders gewoon aan het neutrale 'feit'* dat de massale overbevissing van tegenwoordig gewoon schadelijk is voor het functioneren van het hele ecosysteem en milieu.

--- Einde van citaat ---

Ik zag daar vorig jaar bij een tentoonstelling in het tropenmuseum een voorbeeld van. Het ging over de Fillipijnen geloof ik, en daar hebben ze mooie flora (ik ben alleen het woord kwijt waar het precies over ging, cristallen of zo? iets in de zee). Je kan daar op de grond stampen om vis naar boven te jagen. Dat is goed voor de vissers, maar vernielt dat woord wat ik vergeten ben. Maar die vissers moeten wel om genoeg inkomsten te krijgen, want ze hebben het zwaar door de concurrentie van de grote vissersboten.

Jasper:
Ja, hoe heten die dingen ook al weer? Volgens mij "atol" of iets wat daar heel sterk op lijkt. Ik wist niet dat dat ook een visserstactiek was. Ik heb wel docu's gezien waarin mensen dynamiet het koraalrif in smijten en dat laten ontploffen. Vervolgens komen de vissen vanzelf wel naar boven drijven.

Poek:

--- Citaat van: Jasper op 25 februari 2004, 15:17:55 ---Ja, hoe heten die dingen ook al weer? Volgens mij "atol" of iets wat daar heel sterk op lijkt. Ik wist niet dat dat ook een visserstactiek was. Ik heb wel docu's gezien waarin mensen dynamiet het koraalrif in smijten en dat laten ontploffen. Vervolgens komen de vissen vanzelf wel naar boven drijven.

--- Einde van citaat ---

Ehm, koraal, dat was het woord dat ik vergeten was.

Artemis:
Dit is een peta site, maar er zullen er wel meer zijn; http://www.fishinghurts.com/

Ambertje:
Als vegetariƫr heb ik het soms ook moeilijk om snoep met gelatine of kaas met dierlijk stremsel van me af te houden, vaak denk ik er ook gewoon niet aan als ik zo'n ding in mijn mond steek en later denk ik dan van "ow, daar zitten dieren in"... Ik koop al een tijdje geen snoep meer, kaas wel. Kaas is zo heerlijk...
Ik weet dat het in strijd is met mijn principes, maa rik ben al blij dat ik het vlees en vis WEL van me kan weghouden! ;)
Ook eet ik geen ei, hoewel dat soms ook al eens kan voorvallen in een restaurant of bij kennissen. Ik wil vaak anderen niet tot last zijn en dus eet ik dat ei dan maar op. Maar bij vlees en vis zou ik dat niet doen bv.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie