Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Eiwitten
Hizikigrrrl:
Je doet ook al heel veel goed! Veel mensen kunnen wat leren van jouw groente-inname!
greet:
Ik haal echt heel veel eiwitten uit eieren... Misschien moet ik ook maar eens checken. Gelukkig zijn eieren super van aminozuursamenstelling; en hebben wij thuis kippen.
Poek:
25 plantaardige bronnen van eiwitten.
Spirulina heb ik nog niet bij de Albert Heijn zien staan...
neleH:
Kennen jullie de Nevo tabel?
http://nevo-online.rivm.nl/ProductenZoeken.aspx
Hierin staan superveel levensmiddelen met voedingswaardes.
Yehudith:
Even dit topic omhooggooien ;D, ik begon er al over in een ander topic.
Ik zie al veel tips staan mbt eiwitinname. Ik blijf het namelijk lastig vinden en krijg volgens mij chronisch te weinig eiwit binnen, vandaar dat ik weer vis ben gaan eten.
Vanwege mijn chronische ziekte (slechtere opname voedingsstoffen en hoger energieverbruik als gevolg) moet ik namelijk (volgens de dietiste) ongeveer 1.7 x mijn lichaamsgewicht aan eiwit binnenkrijgen (en 2x zoveel aan kilocalorieen). En nu lees ik hier ook nog dat vegetariers 1.1-1.3 x ipv 0.8 x het lichaamsgewicht zouden moeten binnenkrijgen. Dan moet ik dus rekenen op 2.0x mijn lichaamsgewicht, wat inhoudt dat ik 110 gram eiwitten per dag zou moeten eten. Zien jullie mijn probleem? Dat red ik dus never nooit niet :P, aangezien ik noten nu niet bepaald lekker vind. Dus alle ándere tips zijn welkom ;D.
Hennepzaad heb ik inmiddels in huis en vanochtend heb ik een boterham met pindakaas op ;D. De ene dag vind ik dat spul prima te eten, de andere dag gaat het voor geen meter naar binnen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie