Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Eiwitten

<< < (25/34) > >>

fem fatale:

--- Citaat van: Yehudith op 17 januari 2016, 22:15:45 ---Dat kan ik me best voorstellen. Bij mij zijn mijn bloedwaardes ook altijd veel stabieler als ik genoeg ijzer en eiwitten en vitamine D binnenkrijg enzo :P.

--- Einde van citaat ---

Ijzer, B12, D slik ik allemaal al bij, met een multi, en nog wat. Ik heb het opgegeven om nog te proberen of ik dat ooit uit eten voldoende binnen ga krijgen, en nu zit ik iig boven de ondergrens.

Maar op soja heb ik gewoon een tijdje niet gelet. Nu heb ik een paar jaar geleden toen ik mijn schildkliermedicatie nog echt aan het instellen was, wel flink op soja gelet, dus het gaat niet om 3 porties per dag, want ik koop automatisch alternatieve producten, maar ik heb ook geen idee hoeveel soja ik wel binnengekregen heb.

Eiwitten heb ik echt nog nooit op gelet, dus geen idee of ik daarvan verschil  merk. 

bambi:
Hummus eten wij op brood met komkommer, ook erg lekker.

Sam:
Ja, heel lekker met komkommer, of met gegrillde paprika (die ik wel eens vervang door gemagnetronde paprika, veel sneller en ook best lekker). De lekkerste humus vind ik die met een bosje verse koriander erdoor, zonder tahin in dat geval.

Lekkere manier van noten eten als je "droge" noten niet wegkrijgt: noten met wat honing caramelliseren in een koekenpan, laten uitharden en fijnhakken, heel lekker op yoghurt/muesli of op een portie appel met kaneel uit de oven of magnetron. En in/op appel-notenflappen (ga ik dit weekend maken).

Yehudith:
Ook goeie opties allemaal :).

fem fatale:
Volgens de eetmeter at ik vandaag 1100 calorieën en iets te weinig eiwitten. De verhouding eiwitten lijkt wel okee te zijn, maar voedingscentrum rekent natuurlijk met 2000 calorieën, dat krijg ik zelden of nooit binnen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie