Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Eiwitten

<< < (26/34) > >>

fem fatale:
Ik eet trouwens de meeste dagen wel iets meer dan nu, nog een tussendoortje (salade of nootjes) in de loop van de middag, en een avocado bij de lunch (en zonder eet ik volgens het voedingscentrum veel te weinig vetten).

meisbaer:
Ik had het ooit lang geleden ook bij gehouden, en ik kwam vrijwel nooit aan 2000, meestal meer 15000-1800 kcal. Misschien moet ik kijken of dat nu wel zo is. Aan de andere kant, 2000 is maar een gemiddelde. Ik ben erg klein voor een Nederlander, dus ik neem aan dat dat ook meeteld.

Yehudith:
Ik denk inderdaad niet dat je 2000 nodig hebt. Mijn tweelingzus is ook vrij klein (1.57) en die schijnt maar iets van 1300 kcal nodig te hebben (als ze verder niet sport oid).

Zolang je niet afvalt of aankomt, doe je het goed denk ik altijd  ;D. Ik val af als ik even niet oplet, maar aankomen is weer echt een drama deze winter. Dus mijn streven is 3000 kcal per dag, maar dat haal ik eigenlijk nooit  :-\

fem fatale:
Ik ben 1,61, dus ook niet lang, heb een trage schildklier en ben rolstoelgebruiker. Ik blijf redelijk op gewicht met wat ik nu eet, maar ik moet wel oppassen, want als ik per ongeluk wel aankom, duurt het jaren om eraf te krijgen.

Sam:

--- Citaat van: meisbaer op 19 januari 2016, 21:51:26 ---Ik had het ooit lang geleden ook bij gehouden, en ik kwam vrijwel nooit aan 2000, meestal meer 15000-1800 kcal. Misschien moet ik kijken of dat nu wel zo is. Aan de andere kant, 2000 is maar een gemiddelde. Ik ben erg klein voor een Nederlander, dus ik neem aan dat dat ook meetelt.

--- Einde van citaat ---
Als je wilt weten hoeveel calorieen je lichaam nodig heeft moet je even je Basic Metabolic Rate (BMR) uitrekenen, bijvoorbeeld op http://www.bmi-bmr.com/bmr/. Ik heb bijvoorbeeld minder dan 1700 calorieen nodig, geen 2000.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie