Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Eiwitten
Yehudith:
Ik begin nu bijna elke dag met een kom Griekse yoghurt, walnoten, hennepzaad en bosbessen. Heb het eens uitgerekend en kom dan aan de 25 gram eiwitten. Geen slecht begin van de dag. Door de dag heen nog 6-8 boterhammen, met boter/kaas/smeerkaas/humus/etc. en dan kan ik er volgens internet) voor het brood alleen al 25 bijtellen. En dan avondeten nog. Volgens mij zit ik nu wel aardig goed :P.
boemel:
Ook maar even reageren ondanks dat dit al een oud onderwerp is.
Ik dacht altijd voldoende eiwitten binnen te krijgen. Dat bleek dus niet het geval.
Doordat ik intensief sport is het noodzakelijk om voldoende binnen te krijgen. Eiwitten zijn immers de bouwstenen voor het sporten. Ik moet daardoor ook meer eten en dat is best een opgave. Om de paar uur moet ik daardoor wat eten om alle nodige stoffen aan te kunnen voeren.
Het bleek dat ik alleen met eten toch te weinig eiwitten binnen kreeg. Daardoor kunnen spieren zich minder goed herstellen en groeien.
Ik ben daarom op advies eiwitshakes gaan nemen.
Nu heb ik daar een vraag over en ik hoop dat er mensen zijn die er ervaringen mee hebben. In de wereld van de sportsupplementen wordt veel chemische troep toegevoegd. Ik wil daarom overschakelen naar biologische en plantaardige eiwitshakes. Voor zover ik heb kunnen beoordelen zijn de op bruine rijst gemaakte eiwitshakes een volwaardige en smakelijke vervanger. Zijn er mensen die er ervaring mee hebben?
Ik denk trouwens dat voor mensen die niet sporten dit een prima oplossing kan zijn om op eenvoudige wijze voldoende eiwitten binnen te krijgen.
Windigo:
--- Citaat van: Yehudith op 20 januari 2016, 00:08:51 ---Ik denk inderdaad niet dat je 2000 nodig hebt. Mijn tweelingzus is ook vrij klein (1.57) en die schijnt maar iets van 1300 kcal nodig te hebben (als ze verder niet sport oid).
--- Einde van citaat ---
Ik heb wel 2000 per dag nodig, sterker nog daar heb ik het afgelopen jaar continue op gezeten (ik tel calorieen ) en ik ben er 13 kilo mee kwijtgeraakt.
Komt misschien omdat ik elke dag een uur loop, maar zoveel is dat nu ook weer niet. Kennelijk is mijn BMR gewoon vrij hoog. Als ik op gewicht wil blijven moet ik rond de 2250 gaan zitten, en ik ben een vrouw van 1.72 cm.
Zo zie je maar hoe het per persoon kan verschillen :)
boemel:
Ik ervaar of ik hier in mezelf aan het praten ben.
Sorry dat ik me zomaar aanmeldde bij dit forum. Het voelt voor mij aan dat dit geen open forum voor iedereen is.
jol:
--- Citaat van: boemel op 16 november 2016, 11:42:10 ---Ik ervaar of ik hier in mezelf aan het praten ben.
Sorry dat ik me zomaar aanmeldde bij dit forum. Het voelt voor mij aan dat dit geen open forum voor iedereen is.
--- Einde van citaat ---
Het is wel een open forum hoor, maar er wordt blijkbaar niet veel in gedaan. Misschien omdat niet veel mensen zich druk met het onderwerp bezig houden.
Ik sport ook vrij veel, ik kom gemiddeld aan ongeveer 10 uur per week waarvan 7 uur woon-werk fietsen. De rest heb ik nodig om mijn rug in beweging te houden. Een deel van de tijd doe ik krachttraining. Ik gebruik bijna geen supplementen, alleen vitamine D, geen eiwitten. Ik heb wel aanvulling geprobeerd maar daar merkte ik geen voordelen van. Wat ik wel heb gemerkt is dat slapen heel goed is voor het herstel na training, daar merk ik veel meer voordeel van dan van de eiwitsupplementen.
Ik drink elke ochtend een shake van tarwekiemen, gebroken lijnzaad en een banaan in amandelmelk en eet na het sporten ongeveer 250 gram kwark. Verder dagelijks soep met veel groenten als lunch, een handje noten en gewoon avondeten. Ik eet veel peulvruchten, regelmatig kaas of eieren en af en toe een vleesvervanger.
--- Citaat van: Windigo op 15 november 2016, 10:10:06 ---Komt misschien omdat ik elke dag een uur loop, maar zoveel is dat nu ook weer niet. Kennelijk is mijn BMR gewoon vrij hoog. Als ik op gewicht wil blijven moet ik rond de 2250 gaan zitten, en ik ben een vrouw van 1.72 cm.
--- Einde van citaat ---
Dan is de zus van Yehudith 15 cm kleiner, ik vind dat best een groot verschil. Als je dan ook nog eens dagelijks een uur beweegt kom je al snel hoger uit wat calorieën betreft.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie