Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Eiwitten

<< < (32/34) > >>

spectrum:
Creatine zorgt voor meer energie naar de spieren. Het zorgt ervoor dat je net wat dieper kunt gaan dan gewoonlijk. Kun je gewoonlijk 10 herhalingen doen dan is bij gebruik van creatine net iets meer herhalingen mogelijk. Dat zorgt dus voor meer spieropbouw.
Creatine houdt wel vocht vast en met name de spieren. Daardoor schommelt het lichaamsgewicht lichtjes. Tijdens gebruiksperiode wordt aanbevolen extra water te drinken. Na rustpauze is dat er zo weer af.
Zelf merk ik dan ook verschil in uithoudingsvermogen tijdens de cardio-training. Ik ben minder uitgeput dan wanneer ik een rustpauze van dit gebruik inlas.
Er bestaan verschillende theorieën over wel of niet rustpauzes nemen met creatine. Ik doe dit zelf wel. Men denkt dat wanneer je het continu gebruikt het lichaam deze stof niet meer zelf opneemt. Daarom heb ik het ritme van een maand wel en een maand stoppen ingebouwd en dat zonder opbouwfase overigens.

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: spectrum op 27 januari 2017, 12:16:46 ---
Stevia is mss. even wennen en scheelt vast per merk. Ik prefereer dit echter t.o.v. chemische zoetstoffen zoals sucralose.
Daarom ben ik dus op zoek naar een plantaardige eiwitpoeder in zonder allerlei chemische toevoegingen zoals dit erg veel wordt toegepast.

--- Einde van citaat ---

Ze gebruikten geen zoetmiddel in de proteinepoeder die ik eerst gebruikte, dat heb ik het liefste. Nogmaals, Sunwarrior is een betrouwbaar merk. Je kunt op hun site er meer over lezen: https://sunwarrior.com/

In 2011 testte ik deze varianten: http://www.vegatopia.com/vega/producten/kant-en-klaar/11454-gespot-sunwarrior-proteine-poeder

spectrum:
Bedankt voor je bijdrage, Hizikigrrrl.
Ik heb het besteld en ben heel benieuwd.
Ik heb er veel positiefs over gelezen. Ik heb tot nu toe vnl. wei eiwitten gebruikt maar daar zit voor mij over het algemeen teveel chemische rommel in. Dat gaat voor mij niet samen met een gezonde levensstijl en voedingspatroon. Ik heb ook eens eiwitpoeder van De Tuinen op basis van soya geprobeerd maar dat is echt te vies voor woorden. Dat is niet weg te drinken zo smerig. Ik denk dat het als behangplaksel prima voldoet.  :)
Ik hoop nu de juiste te hebben gevonden die bovendien goed bevalt.

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: spectrum op 28 januari 2017, 11:06:08 ---Bedankt voor je bijdrage, Hizikigrrrl.
Ik heb het besteld en ben heel benieuwd.
Ik heb er veel positiefs over gelezen. Ik heb tot nu toe vnl. wei eiwitten gebruikt maar daar zit voor mij over het algemeen teveel chemische rommel in. Dat gaat voor mij niet samen met een gezonde levensstijl en voedingspatroon. Ik heb ook eens eiwitpoeder van De Tuinen op basis van soya geprobeerd maar dat is echt te vies voor woorden. Dat is niet weg te drinken zo smerig. Ik denk dat het als behangplaksel prima voldoet.  :)
Ik hoop nu de juiste te hebben gevonden die bovendien goed bevalt.

--- Einde van citaat ---

Graag gedaan! Ik hoop dat dit je bevalt, ze zullen inmiddels andere versies hebben. Wat ik nog wel eens deed om het te mengen tot drankje, was de staafmixer erin zetten. Dat emulgeert het enigszins.

Yehudith:
Dat sojaeiwitpoeder van de Tuinen is inderdaad te smerig voor woorden! Had het ook gekocht en in verschillende dingen geprobeerd, maar niet weg te krijgen. De rest van de kilo zak maar weggegooid dus (was een 50% aanbieding).

Heb nu Pulsin' Pea Protein. Goed te doen, zeker in soep! (En andere hartige gerechten)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie