Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Roken!
J@n:
--- Citaat van: Aiko op 10 november 2005, 15:37:34 ---Maar goed, rokers zijn in mijn ogen mentaal ook wat 'vreemd', om het schappelijk uit te drukken.
--- Einde van citaat ---
Rokers zijn niet 'vreemd', rokers zijn verslaafd.
overanalizing:
Rrrright. Als ik stop met roken word ik gek van mensen als jullie.
Grapje mensen! Grapje!
pietstra:
--- Citaat van: Aiko op 10 november 2005, 15:37:34 ---V Maar goed, rokers zijn in mijn ogen mentaal ook wat 'vreemd', om het schappelijk uit te drukken.
--- Einde van citaat ---
Mentaal vreemd rokers? Dat ze verslaafd zijn bedoel je? Zoveel mensen zijn verslaafd aan allerlei zaken...
Bij mentaal vreemde mensen stel ik me toch echt wat anders voor.
Geesteziek misschien? :confused:
Lovelocker:
Als je nooit gerookt hebt, lukt het niet om rokers te begrijpen, maar wat ik wel merk: meesters in zichzelf voor de gek houden. Dus veel zal het niet helpen: die informatie. Roken is ook heel slecht voor het milieu. O.a. omdat men voor het drogen van de tabaksbladeren hout plundert. Er was nog veel meer, ik heb het ooit eens opgezocht. En waarom zou je tabak gaan telen in een wereld waar nog veel mensen hongeren, juist ook in gebieden waar die tabak dus geteeld wordt. Het hele vreemde is dat er zelfs mensen zijn die hongeren en ook roken. Zo sterk is die verslaving kennelijk. Dit verschijnsel zag je onlangs weer op foto's uit Pakistan.
sjors:
--- Citaat van: Lovelocker op 10 november 2005, 22:47:01 ---Als je nooit gerookt hebt, lukt het niet om rokers te begrijpen, maar wat ik wel merk: meesters in zichzelf voor de gek houden.
Dus veel zal het niet helpen: die informatie.
--- Einde van citaat ---
Da's wel heel makkelijk. Als je zo gaat redeneren kan je beter stoppen met leven omdat vrijwel alles wat je doet of consumeert wel iets 'slechts' doet: van je ingevlogen biologische chocolade tot je door kinderen gemaakte chinese trui en van je zogenaamd groene stroom tot je niet op gerecycled papier gedrukte nieuwe boek van Houellebecq.
Je moet ergens een grens trekken. Daar wil ik niet mee rechtpraten dat het goed is om te roken, maar ik ben me wel degelijk bewust van de consequenties.
--- Citaat ---Roken is ook heel slecht voor het milieu. O.a. omdat men voor het drogen van de tabaksbladeren hout plundert. Er was nog veel meer, ik heb het ooit eens opgezocht. En waarom zou je tabak gaan telen in een wereld waar nog veel mensen hongeren, juist ook in gebieden waar die tabak dus geteeld wordt.
--- Einde van citaat ---
Iets met kapitalisme gok ik ?
Net zoals soja Zuid-Amerika verwoest en graan Afrika. Ze verbouwen het meeste van de hele wereld en toch hebben de mensen er honger.
--- Citaat --- Het hele vreemde is dat er zelfs mensen zijn die hongeren en ook roken. Zo sterk is die verslaving kennelijk. Dit verschijnsel zag je onlangs weer op foto's uit Pakistan.
--- Einde van citaat ---
Natuurlijk is tabak (of nicotine dan) verslavend, maar vergeet ook niet dat het voor veel stressverlagend werkt. Of zelfs een gelukzalig gevoel opleverd. En zelfs al zou dat gevoel niet echt zijn, dan maakt dat nog niet uit.
--- Citaat ---
--- Einde van citaat ---
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie