Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Roken!
Christiaan:
--- Citaat van: sjors op 10 november 2005, 23:35:32 ---Net zoals soja Zuid-Amerika verwoest en graan Afrika.
--- Einde van citaat ---
En dat allemaal omdat die verrekte vegetariers bulgur met tofu willen eten!
J@n:
--- Citaat van: sjors op 10 november 2005, 23:35:32 ---Natuurlijk is tabak (of nicotine dan) verslavend, maar vergeet ook niet dat het voor veel stressverlagend werkt. Of zelfs een gelukzalig gevoel opleverd. En zelfs al zou dat gevoel niet echt zijn, dan maakt dat nog niet uit.
--- Einde van citaat ---
Dat gevoel is inderdaad niet echt. Het is net zoiets als de hele dag op veel te krappe schoenen lopen en die dan 's avonds eindelijk uit kunnen dun. Dat werkt stressverlagend en geeft een gelukzalig gevoel. Maar het is zonde om je voor dat gelukzalige gevoel jezelf de hele dag te martelen met te krappe schoenen. Of in het geval van sigaretten: met een nicotineverslaving waardoor je voortdurend een gevoel hebt dat je NU een sigaret moet.
Lovelocker:
Elke statiscus kan er onmiddellijk de kachel mee aanmaken: maar ik merk inderdaad dat de niet-rokers gemiddels stressbestendiger zijn dan de wel-rokers op mijn werk. Dat komt deels door het stricte anti-rookbeleid. Dan hebben we 10.00 uur koffiepauze en de niet rokers zitten er o.h.a. niet mee dat het 10.15 uur wordt. Maar de rokers staan intussen te tippen. Weinig ontspannen.
In mijn werk ben ik erg voor: bij gelijke geschiktheid...enz. enz. enz., sinds het strenge beleid. Maar ja: die luxe kan de sector zich niet veroorloven. De situatie is nu zo: de niet-roker blijft in de avonddienst alleen op de afdeling, zodat de roker beneden kan gaan roken. Fijne pauze heeft de niet-roker tussen de dementerenden... Hoe men het doet als er 2 rokers zijn, geen idee eigenlijk. Dubbele pauze waarschijnlijk.
Nevyn:
Dan ga je om de beurt naar beneden, terwijl de ander doorwerkt ofzo.
Dat er op dieren tests gedaan worden is mij bekend. Dat roken niet echt ontspannend is, maar juist de bloeddruk verhoogd bijv. is mij ook bekend. Dat het sowieso niet goed voor je is, is mij ook bekend. Weet je, 't is me allemaal bekend, maar ik rook toch nog steeds. Raar iets hoor, zo'n verslaving. Heb al een aantal stoppogingen achter de rug, 1 vrij succesvolle, toen was ik een half jaar gestopt. En toch weer begonnen. Stom, ja, ik weet het. En wat ik ook weet is dat ik voor 100% gemotiveerd moet zijn voor de volgende poging. En aan die motivatie ontbreekt het me op dit moment.
Annemieke:
--- Citaat van: Kjellyboy op 10 november 2005, 13:14:38 ---Wat veel mensen niet weten is dat tabaksproducten op dieren worden getest!
Hier moet iets aan gedaan worden!
We moeten de nederlandse rokers laten weten wat er met die dieren gebeurd!
Mischien stoppen de dierenliefhebbende rokers dan wel met roken!
Dat zou geweldig zijn!
--- Einde van citaat ---
Ik denk dat hier iedereen dat wel weet. Misschien kan je beter met een megafoon bij de lokale tabakswinkel gaan staan krijsen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie