Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Roken!

<< < (5/19) > >>

Hubert:
Ha, ha, ik ben een rokende dierenaktivist! Shoot me! :-*

Roken is gewoon lekker, vooral bij de koffie en natuurlijk, niet te vergeten een alcoholische versnapering. Bijvoorbeeld een lekker glas goeie whiskey -- Nog beter een lekkere sigaar!

Draek:

--- Citaat ---Roken is gewoon lekker
--- Einde van citaat ---

Vlees schijnt ook lekker te zijn...

J@n:

--- Citaat van: Hubert op 24 november 2005, 16:13:28 ---Ha, ha, ik ben een rokende dierenaktivist! Shoot me! :-*
--- Einde van citaat ---

Maar jullie protesteren dag in dag uit tegen proefdierlaboratoria. Je hebt vast weleens die foto van de rokende kip gezien? Hoe kan het dan dat je nog rookt? Van mij mag het hoor, maar het maakt me wel nieuwsgierig hoe je daar mee omgaat.

Hubert:
Hmmm... net als iedereen met hypocriete gewoontes... gewoon doorgaan... ook al weet je dat het niet goed is. (zelfs beter dan anderen in mijn geval)

Ik troost me met de gedachte dat ik slachtoffer ben van een verslaving. Ook denk ik dat ieder z'n grens heeft met het impliceren van dierenrechten in zijn leven.

Heb ooit weleens geprobeerd te stoppen, die dag stond ik net met een standje voor dierenrechten op het Plein t.o. het Binnenhof, ik kwam niet meer uit m'n woorden, begon te trillen en spontaan te springen.

In plaats van mensen, lopende, netjes een folder aan te bieden. Kreeg ik de hele tijd de behoefte om te rennen. Ook heb ik drie keer m'n hoofd gestoten aan de metalen dakranden aan de zijkant...

Ik dacht, das voorlopig weer genoeg, deze poging om te stoppen.

Draek:

--- Citaat van: Hubert op 25 november 2005, 17:37:46 ---Hmmm... net als iedereen met hypocriete gewoontes... gewoon doorgaan... ook al weet je dat het niet goed is. (zelfs beter dan anderen in mijn geval)
--- Einde van citaat ---
Ik denk dat er een verschil is tussen de gedachte 'gewoon doorgaan met hypocriete gedrag omdat iedereen wel hypocriet is' of 'He ik ben hypocriet laat ik in ieder geval proberen minder hypocriet te zijn. Laat ik daar naar streven'.

--- Citaat ---Ik troost me met de gedachte dat ik slachtoffer ben van een verslaving. Ook denk ik dat ieder z'n grens heeft met het impliceren van dierenrechten in zijn leven.
--- Einde van citaat ---
Tuurlijk heeft iedereen zijn grens, maar er is lijkt me ook een startpunt. Roken vind ik erg jammer bij dierenactivisten (zie er jammer genoeg meer). Vooral als diegene niet streeft tot het stoppen ervan. Een verslaving is natuurlijk niet leuk en dan is het lastig om te stoppen, maar waar een wil is is een weg...

--- Citaat ---Ik dacht, das voorlopig weer genoeg, deze poging om te stoppen.
--- Einde van citaat ---
Beter dan nicotine pleisters nemen ofzo? Ok.. ook getest op dieren, maar als je daarmee roken kan stoppen... dan heb je wat dat betreft geen dierproefdingen meer nodig. En als je rookt.. neem dan op zijn minst American Spirit oid. Marlboro e.d. dat zijn wel erg foute merken.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie