Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Roken!
Lady d'Arb@ñville:
--- Citaat van: Lovelocker op 29 november 2005, 19:22:23 ---Grappig detail: de terrasverwarmers zijn in Ierland niet aan te slepen.
--- Einde van citaat ---
Een goeie Sock vindt dat helemaal niet grappig!
Patio-heaters, gewoon in de winkel te koop ook nog eens.
smikkeltje:
jaja, roken is slecht voor je, en voor de mensen om je heen, en voor het milieu en de diertjes en je pasgewitte muren.
maar roken is ook heel fijn en gezellig. roken is echt een hele prettig verslaving. ik ben nu vier dagen gestopt en ik mis het heel erg, niet fysiek (gelukkig), maar gewoon al die momenten dat m'n sigaretje m'n vriend was en we gezellige tijden doorbrachten samen op de bank... oh, die eerste sigaret 's ochtends na het hardlopen...
okee, ik ben een hele zielige stakker... maar ik denk inderdaad dat mensen die nooit gerookt hebben ook echt niet kunnen begrijpen hoe het is. en stoppen is echt niet makkelijk. het stoppen op zich vind ik echt niet moeilijk, maar ik ben al een paar keer weer begonnen met roken nadat ik meer dan een jaar gestopt was geweest. waarom? dat vraag ik me zelf ook af. je weet, als roker, dat het echt heel slecht is voor alles en iedereen, maar toch voelt het gewoon goed als je een peuk in je bek steekt. ook al word je tegenwoordig behandeld als een paria.
okee, dat waren mijn frustraties voor vandaag ;)
Anya:
Ik wens je toch veel succes met het stoppen, Smikkeltje. Het is toch fijner als je er definitief vanaf bent. Blijven volhouden, en wie weet ben je binnen een jaar wel één van die ex-rokers die absoluut geen rokerige ruimte meer binnen willen, "want het is toch zo'n smerige gewoonte" ;)
J@n:
--- Citaat van: smikkeltje op 12 december 2005, 17:01:02 ---okee, ik ben een hele zielige stakker... maar ik denk inderdaad dat mensen die nooit gerookt hebben ook echt niet kunnen begrijpen hoe het is. en stoppen is echt niet makkelijk.
--- Einde van citaat ---
Stoppen is godskolere moeilijk. Maar moet je eens bedenken wat een boost voor je zelfvertrouwen of je ego het is als je dat lukt. Ik vond het een ervaring die zich laat vergelijken met het beklimmen van een hele hoge berg. De triomf dat je het hebt gehaald!
Mijn valkuil was: 'Ah, toe, hè, kom, gezellig, eentje opsteken, dat moet toch wel kunnen?' Wat mij geholpen heeft, is steeds als een soort mantra herhalen: "Ik kàn er wel eentje opsteken, maar ik dóe het niet!" Want goedbeschouwd levert ééntje opsteken nooit op wat je wilt. Er kunnen namelijk twee dingen gebeuren: 1) Je vindt het vies - en dan had je 'm dus beter niet kunnen opsteken 2) Je vindt het lekker - en daaruit volgt automatisch dat je een tweede wilt (en een derde, en een vierde, en een vijfde...). En dat was nou net niet de bedoeling, want je wilde er immers maar ééntje. Dus: eentje opsteken is zinloos, steek dan gelijk een heel pakje op.
Nevyn:
Ach, hou op Heb 1 serieuze poging en een aantal minder serieuze pogingen achter de rug........ 't Is ook niet uit te leggen aan iemand die nog nooit een verslaving heeft gehad hoe moeilijk dit is.
De fysieke verslaving is voor mij ook niet zo het probleem, daar ben ik zo overheen, maar die geestelijke verslaving!
Smikkeltje, is het forum van ikstop.nl misschien nog iets voor jou? Misschien dat je daar wat extra steun kunt vinden. Kijk maar eens of het wat voor je is.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie