Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Roken!

<< < (11/19) > >>

Lovelocker:
Wat mij opvalt: dat mensen die willen stoppen weer aan het roken worden gebracht door andere rokers i.p.v. ze te steunen.
Ik heb daar wel gedachten over, maar of ze kloppen? Ik hoor ook tot de mensen die nooit begonnen zijn en er weinig van begrijpen. Ik begrijp al helemaal mensen niet die de laatste 10 jaar of zo zijn begonnen met roken. Toen ik op de middelbare school zat was het al bekend dat het nergens goed voor was, maar dat was toen nog te wel te negeren. Maar ja: ik dacht toen al overal over na, niet dat dat gezond is  ;) Nadelen: 100 en tig, voordelen: 1 of 2, met wat goede wil, maar in wezen pseudovoordelen. Ergo:  dus niet aan beginnen. Zoiets.

smikkeltje:
ik ben op m'n 13e begonnen met roken. maar toen ik in groep 7 van de basisschool zat, rookten al veel kinderen uit m'n klas (dan ben je dus 10 ofzo). tja, waarom? ik probeerde het een keer, en vond het wel erg lekker, dus toen ging ik wel wat vaker roken (maar niet heel veel hoor). het werd pas veel toen ik begon met uitgaan, en zeker toen ik op kamers ging en bijna al m;n huisgenoten ook bleken te roken :)

maar ik ben nu sinds bijna twee weken weer eens gestopt :) een tijdje geleden ook al, maar de afstudeerstress werd me toch teveel. maar mijn ervaring is juist dat zeker andere rokers altijd heel goed reageren als ik zeg dat ik gestopt ben, zo van: dat zou ik ook wel willen. hoewel er ook altijd mensen zijn die samen roken gezelliger vinden. en dar vind ik zelf ook, daar gaat het nog wel eens mis :'( maar verder gaat het best goed, vooral omdat m'n vriendje me elke keer heel vies aankijkt als ik toch een sigaretje van iemand probeer te bietsen :)

Migrator:
Volhouden zou ik zeggen

(en niet smokkelen)

de beste reklame om nooit te gaan roken zijn de rokers zelf volgens mij, waarom zou je met iets beginnen, waar de gene die het doen zo constant bezig zijn om (proberen) te stoppen?

smikkeltje:
volgens mij is het niet-gaan-beginnen ook niet het probleem, voor de meeste mensen ;)

Migrator:
het was ook meer in z'n algemeenheid (maar vooral gericht aan de jonkies onder ons die in de verleiding komen te staan van deze vreemde en adembenemende hobby)  maaaaaaaar even goed, succes en volhouwe!  :yes:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie