Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Publieke demonstraties of kleinschalige positiviteit?

<< < (8/16) > >>

J@n:

--- Citaat van: Dr@@kje op 13 november 2005, 14:15:23 ---Kortom zeg je.. dat ik maar verder het standaard leven moet doen en dan maar lekker oud worden, baantje zoeken, vrouwtje, kinderen, wat werken .. beetje vakantie hier en daar.. en dan sterven.. waarbij ik op mijn sterf bed kan zeggen.. kijk eens... mijn leven was toch zo geweldig...
--- Einde van citaat ---

Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat je je leven moet leven en je eigen rotzooi moet opruimen. Misschien betekent dat voor jou dat je eerst tegen van alles en nog wat moet vechten voor je tevreden kunt zijn met wie je bent en hoe het leven is.

Christiaan:

--- Citaat van: Dr@@kje op 13 november 2005, 15:54:12 ---Je hebt diverse groepen mensen.. en een heel klein deel kan met de druk om zich heen zich ontwikkelen naar eigen inzicht.. en anderen die moeten er echt uitgerukt worden voordat ze het inzien..

--- Einde van citaat ---
Ik neem aan dat je jezelf tot die eerste groep rekent?

Draek:

--- Citaat van: J@n op 13 november 2005, 17:29:54 ---
--- Citaat van: Dr@@kje op 13 november 2005, 14:15:23 ---Kortom zeg je.. dat ik maar verder het standaard leven moet doen en dan maar lekker oud worden, baantje zoeken, vrouwtje, kinderen, wat werken .. beetje vakantie hier en daar.. en dan sterven.. waarbij ik op mijn sterf bed kan zeggen.. kijk eens... mijn leven was toch zo geweldig...
--- Einde van citaat ---

Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat je je leven moet leven en je eigen rotzooi moet opruimen. Misschien betekent dat voor jou dat je eerst tegen van alles en nog wat moet vechten voor je tevreden kunt zijn met wie je bent en hoe het leven is.

--- Einde van citaat ---

Oh ok.. voor mij is het vechten voor onze wereld.. dus waarop we allemaal leven. Dus ook de rotzooi van andere bestrijden :)

@Christiaan: Ik weet niet exact tot welke groep ik me moet gaan rekenen. Denk in eerste instantie dat ik vanuit mijzelf vroeger al erg aan het denken was en ook over de juistheid en nut. Al vanuit mijn gevoel kreeg ik eigenlijk al dat ik goed voor ander leven moest zijn. Daarom was ook vroeger interesse voor dieren veel en voor Greenpeace e.d.
De druk vanuit mijn omgeving om vlees te blijven eten enzo.. was niet erg hoog dus voor mij denk wel redelijk makkelijk geweest.. echter was ik ook wel opstandig tegen katholieke dingen enzo.. werd min of meer wel gedwongen tot het doen van communie en vormsel.
In de eerste fase denk ik dat ik tot de eerste groep kan rekenen... omdat ik geen vegetarische omgeving had zeg maar.. en niets hoorde over bioindustrie vanuit organisaties, school e.d.
Het andere gedeelte toen ik vegetarier was.. kreeg ik uiteindelijk hier op dit forum de info toegespeeld. Wat eigenlijk meer kwam door mijn onwetendheid.. als ik die info eerder zou weten, dan was ik hoogstwaarschijnlijk al veel eerder veganist geworden. Om mij verder te bereiken was niet echt veel nodig...

Poek:
Als publieke demonstraties nutteloos zouden zijn, waarom sterven ze dan niet uit?

Monique:
Omdat er altijd idealisten blijven?

(of mensen die niks beters te doen hebben  ;))

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie