Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Publieke demonstraties of kleinschalige positiviteit?
Sander:
--- Citaat van: Dr@@kje op 13 november 2005, 14:15:23 ---En al kost het me hele leven.. ik wil wel op het sterfbed uiteindelijk gewoon kunnen zeggen dat ik het op zijn minst geprobeerd heb om de wereld te veranderen..
[...]
Ja het gaat niet snel dat wereld veranderen.. en ik ga ook geen illusies maken dat het dit leven lukt.. maar iets anders kan ik niet.. ik kan niet gewoon zo leven .. dat ik verder niets doe behalve wat dieetkeuzes enzo..
--- Einde van citaat ---
Dus je doet het net als bijna alle andere aktievoerders niet alleen voor een hoger doel, maar voornamelijk voor jezelf. :P
Draek:
--- Citaat van: Sander op 13 november 2005, 22:39:53 ---
--- Citaat van: Dr@@kje op 13 november 2005, 14:15:23 ---En al kost het me hele leven.. ik wil wel op het sterfbed uiteindelijk gewoon kunnen zeggen dat ik het op zijn minst geprobeerd heb om de wereld te veranderen..
[...]
Ja het gaat niet snel dat wereld veranderen.. en ik ga ook geen illusies maken dat het dit leven lukt.. maar iets anders kan ik niet.. ik kan niet gewoon zo leven .. dat ik verder niets doe behalve wat dieetkeuzes enzo..
--- Einde van citaat ---
Dus je doet het net als bijna alle andere aktievoerders niet alleen voor een hoger doel, maar voornamelijk voor jezelf. :P
--- Einde van citaat ---
Ergens ook wel voor jezelf idd.. :) maar dat is ondergeschikt aan het hogere doel.. Ik kom als laatst in het rijtje.. eerst de dieren.
Monique:
Ik weet niet of "geloven in publieke demonstraties" iets met leeftijd te maken heeft? Misschien sterft de idealist in sommigen van ons een beetje met de jaren? Vroegah, toen deze muts nog 16-17 was liep ik zo'n beetje elke demo af. Kan me geen concreet resultaat verzinnen van welke demo dan ook die ik gelopen heb. Het was achteraf gezien misschien meer laten zien aan anderen (en dan zelfs nog geloofsgenoten) dat je er was en dus je ideeën uitdroeg. Maar of bijv. de anti-fascisme demo's die ik heb gelopen er nou toe hebben bijgedragen dat er geen fascisme meer is ???
En de anti-rascisme demo's dan. Het is een beetje dubbel. Tuurlijk is het goed "de wereld" te laten weten dat je het er niet mee eens bent. Maar dan? Komt er (re)actie uit voort?
* leeftijd doet er denk ik toch niet toe want vroegah en nu ook vast waren er zat mensen die heul veul ouder waren dan ik en toch demonstreerden.
Christiaan:
Om dat toverwoord ter verklaring van het teloorgaan van al die dingen uit de goeie ouwe tijd er maar weer eens tegenaan te gooien: heeft het niet wat te maken met de individualisering?
Monique:
Ik voor mijzelf en god voor ons allen? de rest?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie