Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Publieke demonstraties of kleinschalige positiviteit?
Draek:
--- Citaat van: Modub op 13 november 2005, 22:57:17 ---Ik weet niet of "geloven in publieke demonstraties" iets met leeftijd te maken heeft? Misschien sterft de idealist in sommigen van ons een beetje met de jaren?
--- Einde van citaat ---
En sommige beginnen pas op latere leeftijd.. dus het heeft niet echt met leeftijden te maken..
--- Citaat ---Vroegah, toen deze muts nog 16-17 was liep ik zo'n beetje elke demo af.
--- Einde van citaat ---
Waarom doe je nu niet meer mee? Gewoon omdat je gevoel had dat je niets bereikte?
--- Citaat ---Kan me geen concreet resultaat verzinnen van welke demo dan ook die ik gelopen heb.
--- Einde van citaat ---
Ik ben nog maar een jaar of 2 actiever.. en laatste jaar.. erg actief.. Maar ik weet niet of er veel bereikt is door mijn aanwezigheid.. Dat was ook laatst bij een discussie of dat misschien zorgt dat mensen wegblijven.. dat men niet het overzicht heeft van wat men bereikt.. dat het soms hopeloos lijkt te zijn?
--- Citaat ---En de anti-rascisme demo's dan. Het is een beetje dubbel. Tuurlijk is het goed "de wereld" te laten weten dat je het er niet mee eens bent. Maar dan? Komt er (re)actie uit voort?
--- Einde van citaat ---
Denk het wel. Maar ik denk dat je wel geduld moet hebben. Het kan soms even duren voordat je resultaat ziet. En als je opgeeft win je zelf niets.. maar de tegenpartij wel natuurlijk. De circusdemo's die ik organiseer gaan effect hebben..
Of beter gezegd.. die hebben denk al wat effect gehad.. al is het alleen maar dat 1 iemand wat kritischer kijkt.
sanop001:
--- Citaat van: Sander op 13 november 2005, 22:39:53 ---
--- Citaat van: Dr@@kje op 13 november 2005, 14:15:23 ---En al kost het me hele leven.. ik wil wel op het sterfbed uiteindelijk gewoon kunnen zeggen dat ik het op zijn minst geprobeerd heb om de wereld te veranderen..
[...]
Ja het gaat niet snel dat wereld veranderen.. en ik ga ook geen illusies maken dat het dit leven lukt.. maar iets anders kan ik niet.. ik kan niet gewoon zo leven .. dat ik verder niets doe behalve wat dieetkeuzes enzo..
--- Einde van citaat ---
Dus je doet het net als bijna alle andere aktievoerders niet alleen voor een hoger doel, maar voornamelijk voor jezelf. :P
--- Einde van citaat ---
Gandhi, Marten Luther King en Nelson Mandela hadden ook een hoger doel en hebben ook iets kunnen veranderen. Waren hun activiteiten voor een menswaardige wereld dan ook zinloos?
Vanaf mijn zesde jaar wist ik dat ik me een keer voor dierenrechten zou gaan inzetten en dat dit mijn leven zou gaan bepalen.
Ik kan mijn ogen niet sluiten voor het dierenleed en passief op de bank voor de TV gaan hangen. Elke dag worden onschuldige dieren mishandeld en gedood voor consumptie, bont, dierproeven en vermaak.
De onrechtvaardige voedselverdeling en honger in de wereld.......moeten we dat maar accepteren?
Regenwouden worden gekapt en het milieu gaat naar de donder. Voor mijn kinderen voel ik me al verplicht om te strijden voor een geweldloze-en een meer milieuvriendelijke samenleving.
Sander:
--- Citaat van: SANO op 13 november 2005, 23:31:48 ---Gandhi, Marten Luther King en Nelson Mandela hadden ook een hoger doel en hebben ook iets kunnen veranderen. Waren hun activiteiten voor een menswaardige wereld dan ook zinloos?
--- Einde van citaat ---
Woorden als 'ook' en 'zinloos', waar komen die ineens vandaan? Het gaat me erom dat het nastreven van een hoger doel, in tegenstelling tot wat veel aktievoerders altijd beweren, voornamelijk iets voor jezelf is, in plaats van iets dat je het volledig voor anderen doet.
Anyway, ik vind het altijd wel mooi als mensen een passie hebben en daar 110% voor gaan (zelfs al spaar je bij wijze van spreken smurfen), en ik denk dat mensen als jij en Draakje er echt meer dan gemiddeld voor gaan, elk op jullie eigen wijze. Persoonlijk kan ik me overigens meer vinden in jouw manier van aanpak, maar dat terzijde.
J@n:
--- Citaat van: Sander op 14 november 2005, 07:55:36 ---Persoonlijk kan ik me overigens meer vinden in jouw manier van aanpak, maar dat terzijde.
--- Einde van citaat ---
Weet jij wat Sano 's nachts doet? Misschien staat ie wel te schreeuwen in de tuin van de directeur van de ABN-Amro-Bank omdat het BPRC daar een lening heeft lopen. ;)
sanop001:
--- Citaat van: J@n op 14 november 2005, 08:00:51 ---
--- Citaat van: Sander op 14 november 2005, 07:55:36 ---Persoonlijk kan ik me overigens meer vinden in jouw manier van aanpak, maar dat terzijde.
--- Einde van citaat ---
Weet jij wat Sano 's nachts doet? Misschien staat ie wel te schreeuwen in de tuin van de directeur van de ABN-Amro-Bank omdat het BPRC daar een lening heeft lopen. ;)
--- Einde van citaat ---
Wees gerust Jan, s'nachts slaap ik!
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie