Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Publieke demonstraties of kleinschalige positiviteit?
Lady d'Arb@ñville:
--- Citaat van: Dr@@kje op 13 november 2005, 11:46:50 ---.. want je zou gewoon denken dat die ook gewoon meer met acties mee willen doen..
--- Einde van citaat ---
Mijn hypothese is, dat mensen die aan actie meedoen vooral bestaan uit mensen die aan acties mee wensen te doen.
Wat actievoeren betreft mag je mijn portie ook aan Fikkie voeren. Ik meen mijn plichten aan wereld en samenleving (had ik toch bijna "Urbi et Orbi" geschreven zeg!) op andere manieren te vervullen.
Daarnaast vind ik dat er op het moment ernstigere problemen met meer voorrang opgelost dienen te worden in de wereld, al gaan die hier en daar wel hand in hand met de problemen op dierenwelzijnsgebied en zo. Ik zou het in ieder geval behoorlijk hypocriet van mezelf vinden als ik me eenzijdig op dierenwelzijnskwesties zou gaan storten.
--- Citaat ---....een beetje hetzelfde als maar geld geven ergens aan om je geweten te sussen eigenlijk? Tenminste zo vat ik het nu dan een beetje op.. maar goed..
--- Einde van citaat ---
Is het al eens bij je opgekomen dat mensen dat doen uit volle overtuiging dat ze daar daadwerkelijk mee helpen? Ik vind wel dat je hier nogal denigrerend mee omgaat.
Niet iedereen beschikt over de zeeën van vrij in te vullen tijd die je als student hebt.
Misschien is het nuttig als je er je gedachten eens over laat gaan hoe een samenleving wél functioneert, in plaats van over hoe niet.
Lady d'Arb@ñville:
--- Citaat van: Dr@@kje op 13 november 2005, 14:25:15 ---Nee denk dat niet.. zie de SHAC acties. 200 bedrijven stoppen met HLS.. en in Maastricht is geen dierproeflab gekomen met apen omdat ze bang zijn dat er dan elke week/dag actievoerders voor de deur staan.
--- Einde van citaat ---
Hoe vaak wil je nog horen dat dat (letterlijk) neerkomt op verplaatsing van het probleem , en wel naar omgevingen waar men het, ik zou haast zeggen per definitie, minder nauw neemt met de omstandigheden van proefdieren?
Draek:
--- Citaat van: Tar@ñtino op 14 november 2005, 13:48:45 ---Daarnaast vind ik dat er op het moment ernstigere problemen met meer voorrang opgelost dienen te worden in de wereld, al gaan die hier en daar wel hand in hand met de problemen op dierenwelzijnsgebied en zo. Ik zou het in ieder geval behoorlijk hypocriet van mezelf vinden als ik me eenzijdig op dierenwelzijnskwesties zou gaan storten.
--- Einde van citaat ---
Dat je voor dieren opkomt betekent niet automatisch dat je dan maar op 1 onderwerp stort. Je kan net zo goed ook meer onderwerpen doen.
--- Citaat ---Is het al eens bij je opgekomen dat mensen dat doen uit volle overtuiging dat ze daar daadwerkelijk mee helpen? Ik vind wel dat je hier nogal denigrerend mee omgaat.
--- Einde van citaat ---
Kan best zijn. Er zullen heus wel veel mensen zijn die dat ook echt doen dat ze denken dat het helpt.. maar ik denk dat ook een groot deel gewoon meer is dat ze zelf dan hun handen niet vuil hoeven te maken.
--- Citaat ---Niet iedereen beschikt over de zeeën van vrij in te vullen tijd die je als student hebt.
--- Einde van citaat ---
Onzin.. alsof ik alleen maar student ben. Ik doe nog andere dingen hoor. En net als anderen. Ik kom eigenlijk tijd tekort... maar ik voel gewoon dat ik iets moet doen.. ongeacht of het mij erg uitput. Dat is mijn offer. Dat is ook wat ik mis.. niemand wil meer tijd vrij maken voor iets te doen, behalve als het hun eigen raakt.. dan gaat men wel staken enzo..
--- Citaat ---Misschien is het nuttig als je er je gedachten eens over laat gaan hoe een samenleving wél functioneert, in plaats van over hoe niet.
--- Einde van citaat ---
De maatschappij functioneert niet.. :P
--- Citaat ---Hoe vaak wil je nog horen dat dat (letterlijk) neerkomt op verplaatsing van het probleem , en wel naar omgevingen waar men het, ik zou haast zeggen per definitie, minder nauw neemt met de omstandigheden van proefdieren?
--- Einde van citaat ---
Snap ik... maar dat betekent niet dat het niet werkt. Als HLS gesloten word dan zal het idd wel ergens anders gebeuren... maar je doet niet alleen staan bij HLS, maar ook bij de bedrijven die de opdrachten geven. Als je die gewoon economisch aanpakt dan kunnen ze nergens terecht.
En het is ook overheden die je moet aanspreken hoor.. Zoals ik ook altijd zeg is dat je het niet op 1 manier moet aanpakken. Op meer manieren.
Lady d'Arb@ñville:
--- Citaat van: Dr@@kje op 14 november 2005, 16:17:56 ---Snap ik... maar dat betekent niet dat het niet werkt.
--- Einde van citaat ---
Voor mij betekent het dat wel.
--- Citaat ---...maar je doet niet alleen staan bij HLS, maar ook bij de bedrijven die de opdrachten geven. Als je die gewoon economisch aanpakt dan kunnen ze nergens terecht.
--- Einde van citaat ---
Zeker wel: in het buitenland. Je moest eens weten hoeveel bedrijven op het moment toch al verlekkerd dan wel uit pure overlevingsdrang naar het Verre Oosten kijken.
Draek:
--- Citaat van: Tar@ñtino op 14 november 2005, 16:22:07 ---Zeker wel: in het buitenland. Je moest eens weten hoeveel bedrijven op het moment toch al verlekkerd dan wel uit pure overlevingsdrang naar het Verre Oosten kijken.
--- Einde van citaat ---
Er worden sowieso in o.a. Japan al genoeg dierproeven gedaan. Maar de bedrijven kunnen niet in oosten opereren alleen.. die moeten sowieso hier blijven. De bedrijven blijven aangepakt worden. Of bedrijven er om heen.. ze kunnen niet uit het westen wegblijven.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie