Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Wat denken jullie van vaccinaties?

<< < (8/18) > >>

Poek:

--- Citaat van: Mysteriaaa op 28 november 2005, 11:07:07 --- :o.... écht waar??????

--- Einde van citaat ---

Nee, maar dat zeggen mensen vaak. Maar dat er kettingrokende opa's zijn die heel oud worden betekent niet dat kettingroken gezond is natuurlijk en zegt het individuele geval niets, zeker als er geen causaal verband is (bij een kettingrokende persoon die overlijdt aan longkanker kun je wel een causaal verband aannemen).

B@ñ@ñenschuimpje:

--- Citaat van: Poek op 28 november 2005, 11:14:53 ---zeggen mensen vaak.
--- Einde van citaat ---

Ben benieuwd wat de gemiddelde leeftijd is waarop al die opa's overlijden.
Statistisch gezien moet kettingroken dan toch wel heel gezond zijn, want het zijn best wel een boel opa's.

Anna:
Ik sta kritisch tegen over vaccineren! Dit komt in eerste instantie door mijn ouders die mij nooit hebben ingeent tegen bmr, en de dktp prik verlaat hebben gegeven. Ze beginnen daar normaal al na 2 maanden mee en bij ons (mijn broertjes en mij) zijn ze ermee begonnen rond 9/10 maanden. Dit heeft best nog wat voeten in de aarde nodig gehad, omdat ze daar op het consultatie bureau niet houden van goed geinformeerde en kritische ouders!

De bmr prik heb ik alsnog op mijn 15e gehad, dit op eigen initiatief. (Mijn ouders hadden gehoopt dat ik die ziektes via de natuurlijk weg zou krijgen maar helaas, ze komen nauwelijks nog voor!) Ik heb geen van die ziektes zelf gehad en mocht ik in verwachting raken en het dan alsnog krijgen dan kan je ongeboren kind ernstig letsel krijgen!

Ik schrik van de hoeveelheid mensen, die gewoon maar doet wat ze opgedragen krijgen, die een oproepkaart van het consultatiebureau in de bus krijgen en dan gewoon braaf, elke prik gaan halen. Kudde gedrag is het. Ik vind dat het je plicht als ouder is om beide kanten van het prikken goed te kennen. Dat je van de pro kant en de tegen kant info hebt gelezen...dan alleen kan je een goede keus maken!

Je hoort naar mijn idee te vaak over kinderen die half verlamd raken, die spasme ontwikkelen, astma overhouden na een prik! Bovendien is de werking van veel van die prikken niet duidelijk. In hoeverre zijn kinderen voor de jaren na een prik echt beschermd!

Ik snap ook wel dat als niemand zich laat enten je nare situaties van vroeger terug kan krijgen (kinderen die dood gaan aan simpele ziektes) maar toch denk ik dat we anders moeten gaan prikken! Wat en hoe precies ben ik niet uit, daarvoor weet ik te weinig. Maar wat ik wel weet is dat wanneer ik kinderen krijg ik uitermate veel info ga lezen en dan mijn beslissing neem!

B@ñ@ñenschuimpje:

Toen mijn neefje werd geboren, heb ik mijn zus geadviseerd om zo lang mogelijk te wachten met de eerste inentingen. Dat advies heeft ze uiteindelijk ook ter harte genomen.

Ik kan mij van vroeger ook herinneren dat mijn oudste zus en ik gewoon de kinderziektes kregen.
Mijn moeder wilde dat mijn jongste zus (nakomertje) ook op die manier haar antistoffen opbouwde, maar gewone mazelen en waterpokken waren al weg-gevaccineerd. Ze kreeg ze gewoon nooit. Op latere leeftijd is ze alsnog tegen die ziektes ingeënt. Ik ben er ook niet zo zeker van of je al op zo jonge leeftijd tegen de 'gewone' kinderziektes als mazelen en waterpokken moet vaccineren.

Draek:

--- Citaat van: Christiaan op 28 november 2005, 08:27:37 --- :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup: :shutup:

--- Einde van citaat ---

Als je nou gewoon inhoudelijk reageert  en met argumenten tegen komt, dan lever je een veel zinvollere bijdrage aan dit forum. Wat ik noem is gewoon iets wat aangenomen wordt. De dierziekten ontstaan in de bioindustrie (dat is feit), hiv/aids is waarschijnlijk ontstaan door wat foute dierexperimenten in een of ander afrikaans land, en kanker komt door de mens zelf is iets van bron PCRM/kankerinstituut gehaald.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie