Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Wat denken jullie van vaccinaties?

<< < (11/18) > >>

Draek:

--- Citaat van: Gal@ñt op 28 november 2005, 13:34:21 ---Leg toch maar eens kort uit, want ik zie niet hoe 'anti' tot de conclusie kan komen dat 'in vitro' onderzoek tot de oplossing leidt, zonder dat dat onderzoek wordt uitgevoerd.
--- Einde van citaat ---
Het is niet kort uit te leggen. In vitro onderzoek wordt natuurlijk nu ook gedaan. Het is juist iets wat vaak de eerste stappen zijn in onderzoek. Cellen enzo worden er geisoleerd mee. Het probleem is juist dat men na die testen dieren gaat gebruiken. En die resultaten geven niet de juiste. Daardoor wordt iets wat gevonden is in eerder werk meteen gestopt en gaat men niet er mee door. Een goed voorbeeld is asperine. Werkt goed voor mensen, is al lang op de markt. Echter toen men vanwege nieuwe regels enzo verplicht stelden dat die medicaties ook op dieren moest getest worden, zou het bijna van de markt moeten, omdat bij testen op dieren er geboortemankementen kwamen en andere bijeffecten. Die zorgde dat het als gevaarlijk werd gezien. Dieren zijn geen mensen. Mensen zijn wel dieren.

De wetenschappers gaan nu uit dat dieren meer mens zijn dan mensen zelf. Dat is gekomen doordat 100 jaar terug een wetenschapper (Claude Bernard) dit zei. Dit is nu de basis binnen de dierproefindustrie.
Vorige maand was ik bij een symposium van het DEC (DierExperimenten Commissie) van het VU. Oftewel in het hol van de leeuw. Daar heb ik dan de 'vijand' ;) ontmoet. Daar herhaalde ze dus ook de stelling van Claude Bernard.
Dan gaan ze erg uit van het verkeerde, want dieren reageren gewoon niet (altijd) hetzelfde als de mens. De metabolisme is zelfs vaak anders. En nog veel meer. Kan je genoeg voorbeelden geven waarbij dieren anders reageren dan mensen.

--- Citaat ---En ik kan me dus écht niet voorstellen dat, als daar inderdaad wel voldoende aanwijzingen voor zouden zijn, waarom er dan geen kritische wetenschappers op inspringen. Dat bestaat gewoon niet.
--- Einde van citaat ---
Die zijn er wel die kritische wetenschappers. Denk aan de wetenschapsorganisaties PCRM, LIMAV, DLRM, AFMA en nog wel meer.  In NL heb je ook diverse kritische wetenschappers, maar helaas komen die weinig aan bod. Men heeft minder macht als die pro-vivisectie wetenschappers.

Overigens.. ik herinner me net dat er een jaar terug ofzo bij netwerk een gesprek was met een kritische arts over inenten. Ik weet niet of dat nog te vinden is op internet. zal eens kijken

maar goed... zoals ik zei.. je moet gewoon er in verdiepen (of even wachten tot mijn dossier dierproeven uit komt ;)). Als je nu ethisch tegen dierproeven bent is het een aanvulling om te snappen waarom je ook wetenschappelijk tegen dierproeven moet zijn.

Christiaan:

--- Citaat van: Lovelocker op 28 november 2005, 09:38:51 ---Ja, o.a. reactie op de man van Monique: de mensheid als geheel zal degenereren...er is immers nauwelijks natuurlijke selectie.

--- Einde van citaat ---
Dat klinkt makkelijker dan dat het is. Wat is de mensheid? Wat is degeneratie? Wat is (natuurlijke) selectie?

Christiaan:

--- Citaat van: Dr@@kje op 28 november 2005, 11:56:44 ---Als je nou gewoon inhoudelijk reageert  en met argumenten tegen komt, dan lever je een veel zinvollere bijdrage aan dit forum. Wat ik noem is gewoon iets wat aangenomen wordt. De dierziekten ontstaan in de bioindustrie (dat is feit), hiv/aids is waarschijnlijk ontstaan door wat foute dierexperimenten in een of ander afrikaans land, en kanker komt door de mens zelf is iets van bron PCRM/kankerinstituut gehaald.

--- Einde van citaat ---
Jij hebt je mond vol van kritisch denken en dan gooi je er zo een paar algemene conclusies uit die écht niet zo sterk onderbouwd kunnen worden, en waar je geen beter argument voor aanvoert dan een linkje hier en daar.

Dierziekten zijn al zo lang de mens dieren houdt een bron van epidemieën onder mensen (en dus niet alleen door de bioindustrie), de oorsprong van HIV is helemaal nog niet bekend en wat "kanker komt door de mens zelf" mag betekenen is mij volstrekt onduidelijk, dus daar kan ik geen kritisch weerwoord op geven.

Bovendien hang je een moreel oordeel ("er is iets gruwelijk mis") op aan een natuurlijk fenomeen dat je ook nog eens buitengewoon vaag definieert: "de laatste ziektes".

Christiaan:

--- Citaat van: Dr@@kje op 28 november 2005, 12:28:27 ---Er zou een middel tegen aids zijn als men dit in vitro zou doen ipv in vivo.

--- Einde van citaat ---
Right. Weer zo'n onkritische opmerking. Weet jij uberhaupt wel wat in vitro betekent?

Draek:

--- Citaat van: Christiaan op 28 november 2005, 17:36:10 ---Jij hebt je mond vol van kritisch denken en dan gooi je er zo een paar algemene conclusies uit die écht niet zo sterk onderbouwd kunnen worden, en waar je geen beter argument voor aanvoert dan een linkje hier en daar.

Dierziekten zijn al zo lang de mens dieren houdt een bron van epidemieën onder mensen (en dus niet alleen door de bioindustrie),
--- Einde van citaat ---

Nee, hoeft ook niet perse ' bio industrie '  te zijn..

Maar zeg nou zelf.. als je kijkt naar de ziekten en waar steeds ziekten ontstaan is dat op plekken als bioindustrie en waar dieren erg onhygienisch gehouden worden tussen de mensen.

--- Citaat ---de oorsprong van HIV is helemaal nog niet bekend
--- Einde van citaat ---
Niet geheel, maar de duidelijkste lijkt me die te zijn dat het ontstaan is uit een experimenteel poliovaccin, waarbij besmette nierencellen van apen zijn gebruikt. Echter de medische wereld wil dat niet zo erkennen. Was laatst nog een docu over.

--- Citaat ---en wat "kanker komt door de mens zelf" mag betekenen is mij volstrekt onduidelijk, dus daar kan ik geen kritisch weerwoord op geven.[/quot]

Dat dieet, roken, medicatie, straling etc.. kanker veroorzaakt.
http://www.cancerproject.org/survival/cancer_facts/factors.php

--- Citaat van: Christiaan op 28 november 2005, 17:39:54 ---Weet jij uberhaupt wel wat in vitro betekent?

--- Einde van citaat ---
Weet jij uberhaupt iets over dierproeven, over hoe de industrie is opgezet, hoe de vivisectie industrie is ontstaan enzo?

--- Einde van citaat ---

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie