Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Wat denken jullie van vaccinaties?

<< < (15/18) > >>

Draek:

--- Citaat van: Marla op 29 november 2005, 10:03:35 ---Alex, je zegt dat je geen prikken meer neemt, ik ga ervan uit dat je dan nooit naar een ver land zal gaan? Want als je wel gaat, en je laat je niet inenten, en je wordt ziek dan moet je nog veel meer prikken en medicijnen halen die allemaal op dieren getest zijn. Of ga je dan maar gewoon dood?

--- Einde van citaat ---

Ja dat is een lastige situatie. Als er inentingen ontwikkeld zijn zonder gebruik van dier(proeven) zou ik dat prettig vinden. Er zijn er wel aantal beschikbaar. Probleem is denk dat het nazoeken wel even tijd kost.
Tegen welke ziekten was je allemaal geent?

Ik wil graag naar het buitenland. Afrika bijvoorbeeld. Maar anders denk ik dat ik niet ga. Of zonder ga. Ligt eraan hoe hoog het risico is.

M.:
Zo'n beetje alles wat je kunt bedenken. Ik had een hoger risico omdat ik in een regenwoud woonde, redelijk dicht in de buurt van dieren kwam enzo. Verder is bijvoorbeeld een vaccinatie tegen gele koorts gewoon verplicht als je naar sommige landen gaat.

Je kunt er vanuit gaan dat er geen prikken zijn waar niet op de een of andere manier dierenleed aan te pas is gekomen.
Tja, en het risico lopen om de ziekte wel te krijgen, zoals ik al zei, als je wel ziek wordt dan heb je nog veel meer prikken nodig.

Edit: oh ik zie dat je zegt dat er wel prikken zijn die ok zijn. Hoe zijn die ontwikkeld dan? Zijn er helemaal geen proeven aan te pas gekomen???

Aiko:

--- Citaat van: Christiaan op 29 november 2005, 08:27:41 ---Aiko had het nog dagen van me gehoord als ie het niet had gedaan, hoor ;D

--- Einde van citaat ---

Hoeveel bierviltjes kun je er nu in kwijt, denk je?

Laurita_27:

--- Citaat van: Mrie op 27 november 2005, 19:19:38 ---Ik heb mij voor mijn werk als activiteitenbegeleidster op een dac moeten laten inenten voor hepatites B. Gelukkig sloeg het aan en ik ben nu 15 jaar beschermd als ik het goed heb.
Voor mensen die een verhoogd risico lopen om in contact te komen met mensen die wellicht besmet zijn met hepatites B, vind ik het een goede zaak dat die zijn ingeent

--- Einde van citaat ---

Ik heb bewust geen vaccinatie tegen hepatitis B genomen. Ik heb eerst de vereniging kritisch prikken gebeld voor informatie over dit vaccin. Hepatitis kan worden overgedragen door besmet bloed, urine of faeces ín je eigen lichaan te krijgen. Maar dan nog: een gezond lichaam heeft van zichzelf al anti stoffen die het virus te lijf gaan. Alleen mensen met een slechte weerstand bv aids patiënten of een leverkwaal hebben een risico om besmet te raken.
Daarbij komt ook nog dat het vaccin behoorlijk wat invloed op je gezondheid kan hebben, er zitten stoffen in die het zenuwstelsel kunnen aantasten.
Ik vind dat er slecht word voorgelicht in NL over de aangeboden vaccins. Ouders laten maar wat raak prikken in hun babies en veel mensen gaan ervan uit dat het allemaal noodzakelijk en safe is. Vergeet niet dat de overheid hier flink aan verdient.
Ik zou me eerst goed laten voorlichten!

Ayla:
Maar Hepatitis B is toch wel heel besmettelijk?  Er moet wel contact tussen lichaamsvochten zijn ja (misschien heb ik als verloskundige wel een erg vergrote kans daartoe, vruchtwater en bloed en van die toestanden).  Wij zijn iig allemaal in het eerste jaar van onze opleiding gevaccineerd en daar ben ik erg blij mee.. voelt toch iets veiliger.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie