Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Wat denken jullie van vaccinaties?

<< < (18/18)

Veppie:

--- Citaat van: Mysteriaaa op 28 november 2005, 13:17:22 ---Ik las net op een frans-tallig website dat de eerste kanker vormen in arme delen van het werld waren ondekt ongeveer vijf jaren NA dat Unicef en zo begon met vaccineren.. hmmm :-\

'nique

--- Einde van citaat ---

Daarnaast is het zo dat kanker in het hele dierenrijk voorkomt, dus niet alleen bij mensen. Vaccineren heeft nikkes nakkes nada met kanker te maken.

Aiko:
Ik heb het idee dat kanker iets sneller ontstaat bij weefsel dat geprikkeld wordt (en desnoods vervangen door nieuwe cellen). In dat opzicht zou vaccinatie zelf een iets grotere kans op ontwikkeling van kankercellen hebben dan een ongevaccineerde huid.

Macka:
Als je op je 5e dood gaat aan de mazelen of willekeurig welke kinderziekte, ga je niet op je 50e nog een keer dood aan kanker. Idem voor allerlei andere doodsoorzaken die voorkomen kunnen worden met redelijk basale gezondheidszorg. Als je het statistisch gaat benaderen, heb je een goede kans dat je inderdaad een correlatie vindt tussen het aantal kankergevallen en hoeveel er gevaccineerd wordt. Maar dat wil niet zeggen dat de kanker ook veroorzaakt wordt door het vaccineren. Probleem is een beetje dat je met een heleboel variabelen zit, en dat je er snel eentje over het hoofd ziet, die misschien later toch wel essentieel voor je theorie bleek te zijn.

Hausfrau:
De relatie kanker en prikken lijkt mij nu een tikkie vaag en inderdaad moeilijk aan te tonen. Wil niet zeggen dat 'ie er niet is inderdaad.

Wat betreft kritisch prikken: ik ben er wel een voorstander van. Ik heb mijn kinderen allemaal 'gewoon' laten inenten, maar ik kijk wel naar hun toestand op dat moment. Als ze dus ziek zijn kan die prik wel een paar weken wachten. Ik vraag me sowieso af waarom die prikken meteen met 2/3 maanden moeten gebeuren. Juist omdat die ziektes allemaal niet meer zoveel voorkomen lijkt het mij beter dat een paar maanden naar achteren te verschuiven. Van een aantal ziektes lijkt het me overigens ook beter de inenting een aantal jaren naar achteren te schuiven. Zo zijn een paar van die ziektes (neem mazelen) juist voor kleine kinderen vrij ongevaarlijk maar als je het als (jonge)  volwassene krijgt behoorlijk gevaarlijk. En de inenting is op je 25e uitgewerkt en wie laat zich dan nog inenten???
In zijn algemeenheid ben ik wel voor vaccineren. Het voorkomt een hoop leed. (als je een ziekte al hebt gehad lijkt het me inderdaad debiliteit om daarna nog in te enten duh)

Trouwens nooit geweten dat er een record aan bierviltjes happen is. Ik was kampioen  :O van de studentenvereniging, maar ik weet niet meer met hoeveel  ???

Tanja:
Je hoeft niet je baby al met 2 maanden in te enten. Mijn dochter heeft met bijna 6 maanden haar eerste prik gehad en ook niet gelijk 2, maar eerst 1 en de rest later.
Wij hadden dus een aangepast entschema, en we hadden daar een veel beter gevoel bij dan het reguliere. Op deze manier kon haar lichaam eerst zelf haar eigen krachten inzetten en ze heeft een half jaar borstvoeding gehad wat ook de nodige bescherming mee geeft.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie