Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Dagmenu

<< < (4/4)

B@ñ@ñenschuimpje:
Mijn ontbijt is dus geheel voorspelbaar.
's Ochtends twee bruine of volkoren boterhammen. Normaal gesproken één met (Leerdammer) kaas en één met (aardbeien)jam. Maar vanwege allergische verschijnselen wordt de kaas de laatste tijd vervangen door chocoladepasta. Één grote mok citroen-groene-thee van de Lidl erbij.
In het weekeinde vaak een gebakken of gekookt eitje er bij, en/of een plak fruit-soda, en wat meer thee.

Mijn doordeweekse lunch is geheel onvoorspelbaar, gezien de beschikbaarheid van een bedrijfskantine met twee, dagelijks wisselende, menus. Dat klinkt luxer dan het is, want hooguit één van de twee is vegetarisch (wel altijd het goedkope menu :)). Er is dan één soep beschikbaar. Die is vaak vegetarisch, meestal een waterig prei-en-aardappel-soepje. In dat geval is het niet aan mij besteed.

's Avonds altijd warm eten, kan ook van alles zijn.

Maartje!:
's ochtends eet ik meestal boterhammen (met kaas of hagelslag of lemon curd of vlokken) of yoghurt met chocoladecruesli. Thee erbij, en in het weekeinde soms sinaasappelsap met of zonder kiwi.

Op mijn werk denk ik elke dag diep na over wat ik bij de lunch wil eten en ik kom altijd bij hetzelfde uit. Een broodje kaas met tomaat, een kiwi of een sinaasappel en soep of yoghurt. Kutkantine...

Tussendoor mandarijnen en op weg naar huis een appel.

Ja, ik vind mijzelf niet saai, maar het grootste deel van de dag eet ik redelijk standaard dingen, vooral als ik werk. Gelukkig maar dat ik 's avonds altijd andere dingen eet!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie