Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Dagmenu

<< < (2/4) > >>

bienne:
hmm, eet meestal 'smorgens en 's middags broo en evt een cracker. Fruit, veel thee, karnemelk, soms iets lekkers en 's avonds wisseld in aardappels, rijst of pasta en soms patat/pizza

Gabs:
's morgens: cruesli/muesli met yoghurt en groene thee, soms verse vruchten sap

's middags: twee broodjes, meestal met een of ander smeerkaasje, vega pate, rauwkost of sandwichspread

's avonds: warme maaltijd, zeer gevarieerd, wel veel verse groente

tussendoor: veel kruidenthee, tussendoorreep, zoals sultana, mueslireep, oid, na het avondeten vaak koffie met chocalade en helaas iets te vaak chips.

bloempjuh:
's Ochtends een zelfgemaakt vruchtensapje met banaan, appel en een beetje sap uit pak. Een kwartiertje daarna (als ik de tijd heb) een meergranenboterham met appelstroop, kaas of iets anders ;) en soms een kopje thee.

Tussendoor niets.

Middageten als ik thuis ben: Brood & thee.
Middageten als ik ergens anders ben: Belegd broodje & sap

Tussendoor soms iets (ongezonds) lekkers of een handje rozijnen.

's Avonds verschillend, maar vaak zelfgemaakte pasta, pizza, quiche oid waarvan ik twee dagen kan eten.

Tamara:
Ik eet smorgens mais oerbrood of heel donker volkorenbrood met pure hagelslag of met pindakaas.
Soms maak ik wel eenseen gebakken tofuplak voor op brood, dat is ook lekker, en dan
Meestal vier plakken ,soms iets meer.

Tussen de middag eet ik niets.
Althans meestal niet.

'Savonds eet ik een flink bord vol,
 vaak aardappelen spaghetti mie of rijst, of soep.

En 'Snachts grijp ik meestal naar nootjes of chips , of een kopje tomatensoep.

Laurita_27:
Ik zal mijn gezondste menu opnoemen :P
Ik ontbijt altijd! Meestal 2 volkoren boterhammen van de reform met soja minarine en kaas met vetamite. Of bio-jam. Erbij een énorme mok thee met honing en een scheut melk.
Tussendoor eet ik meestal een stuk fruit en 2 boterhammen met vegapaté of chocopasta.
Als lunch 4 boterhammen met kaas/vegapaté en rauwkost.
Tussendoor weer een stuk fruit (in het gunstigste geval) maar soms doe ik dan boodschappen en neem ik bv een notenbolletje bij de reform. Of een vruchtenreepje.
'S avonds rijst/aardappelen/pasta/bladerdeeg met iets eiwitterigs en flink wat groenten. Ik denk zo'n 3 ons groenten in totaal.
Heel soms een toetje in de vorm van sojayoghurt.
Soms heb ik dagen dat ik veel te weinig drink. Daar moet ik echt op letten. Als ik drink dan is het thee/koffie/water/diksap.

Heb ik een ongezonde dag dan gaan er ook nog zoetigheden doorheen zoals 72% chocolade/koekjes/croissant/wit broodje.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie