Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Muizenplaag

(1/11) > >>

mystic:
Halluw mensen, ik ben ongeveer 3 jaar veganist. Nu woon ik sinds een halfjaar op een boerderij, maar sinds 2 maanden geleden kregen wij last van muizen. Nu heb ik echt geen probleem met die beestjes, maar het worden er steeds meer. En die beestjes laten honderden keuteltjes achter op plaatsen waar eten is. Ik kan er niet tegen op boenen of het ligt er alweer. DUS ik ben dringend opzoek naar een oplossing voor dit gigantische muisjes probleem. Nu hoorde ik gisteren ook nog dat die beesten zich supersnel kunnen voortplanten. En dat kan ook wel kloppen, want op het plafon lijken er wel 100 te lopen  :crying: Iemand Iemand, alstublieft, geef een oplossing.

Groetjes, mystic.

mystic:
Ik kon geen betere plaats vinden om deze noodkreet te schreeuwen, dus vandaar dat ie hier staat.

Poek:
Waarschijnlijk wordt de draad door een moderator wel verplaatst. Maar ik neem aan dat je op zoek bent naar een oplossing, die niet inhoudt dat je de muizen zelf vermoordt, dus geen gif of zo? De beste oplossing lijkt me om een kat te nemen. Of komt dat niet in aanmerking?

Via Google valt ook wel wat te vinden, b.v. muizen + diervriendelijk.

mystic:
Nauw, wij hebben een hele grote lieve grote boxer NoĆ« en die heeft het niet zo op katjes. Maar hij is ook nog is te traag om die muizen te vangen  ::)

Poek:
Doe die hond dan weg  :-X

Of laat 'm een maand ergens logeren, en neem zelf een kat (of meer) een maand te logeren... muizen hebben het niet op de geur van katten (al weet ik niet of dat in een boerderij ook werkt, da's groter dan een huis natuurlijk).

Ik heb het zelfs wel eens met kattenharen rondstrooien geprobeerd, of dat echt effect had weet ik niet (al zijn de muizen wel weg nu).

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie