Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Muizenplaag

<< < (5/11) > >>

Muis:

--- Citaat van: Nevyn op 13 december 2005, 09:29:00 ---Een cavia???

Ik heb wel een keer een verhaal gehoord van tamme ratten in een kooitje en muizen die dachten daar het voer te gaan opeten 's nachts...... Liep niet goed af voor de muizen........

--- Einde van citaat ---

Ja, das een feestmaal voor ratten, heb ik al best gore verhalen van gehoord, ze eten ze namelijk niet eens echt op :-X

Nevyn:

--- Citaat van: Muis op 26 december 2005, 19:45:22 ---
--- Citaat van: Nevyn op 13 december 2005, 09:29:00 ---Een cavia???

Ik heb wel een keer een verhaal gehoord van tamme ratten in een kooitje en muizen die dachten daar het voer te gaan opeten 's nachts...... Liep niet goed af voor de muizen........

--- Einde van citaat ---

Ja, das een feestmaal voor ratten, heb ik al best gore verhalen van gehoord, ze eten ze namelijk niet eens echt op :-X

--- Einde van citaat ---

Er kwamen inderdaad halve muizen en losse ledematen in dat verhaal voor......  :-\

Romy:
Ikzelf heb sinds 2 maanden last van muizen. Ik ben een dierenvriend in hart en nieren en kan het niet over mijn hart verkrijgen die gemene vallen neer te zetten. ratten zijn ook 1 van de vijanden van de muis, en ik heb 's rattenkeutels bij de opening van een van hun ingangen gelegd. Het werkte wel een aantal dagen . Ik heb een paar dagen geen last van geluiden als getrippel op mijn laminaatvloer en zag ook geen sporen. Maar uiteindelijk werkte het niet meer. En om nu elke keer rattendrollen van mijn zus d'r tamme ratten te gebruiken....Ik heb dus maar een muis vriendelijke val gekocht. Ik had er een hard hoofd in , maar mijn man wou het toch proberen..En inderdaad de volgende ochtend zat er een klein muisje in... :D En ik werd er gelijk verliefd op. ik had 'm in een vervoersbakje bewaard met eten en drinken. Daar zaten natuurlijk geen kiertjes in , waaruit hij kon ontsnappen. Een dag later ving ik er nog een. Dus ik denk, ik laat ze saampjes los vanavond. een paar uur later kijk ik , hebben ze zich door het harde dikke plastic  eruit gevreten. Allebei ontsnapt..   Je kan ze dus beter zo snel mogelijk ruim een kilometer van je huis uitzetten, maar wel waar ze beschutting kunnen zoeken...Ik ben helemaal niet bang van muizen, maar ze laten je soms zo schrikken he :-\

Superguppie:

--- Citaat van: Nevyn op 28 december 2005, 16:32:03 ---Er kwamen inderdaad halve muizen en losse ledematen in dat verhaal voor......

--- Einde van citaat ---

Een vriend van mij had fretten en (onbedoelde) muizen, zelfde effect.
De muizen waren na een paar weken weg en zijn niet meer teruggekomen.

Mariek:
Wij hebben ook (weer) een muis/muizen in de keuken... En moet zo'n beestje nou net bij mijn huisgenootje dat panisch is voor muizen bijna in haar pan met eten vallen! Ik ben niet bang voor muizen, maar ik vind het niet fijn dat ze bij ons rondlopen...

Vallen wil ik niet, gif ook niet. Zo'n elektrisch ding kan niet, omdat ik met mijn cavia's tegenover de keuken woon... Misschien dan maar een kat lenen?

Wat ik raar vond: bij mij in de keuken is bijna niks eetbaars los te vinden, afgezien van aardappelen en uien. De keuteltjes lagen ook op een heel onpraktische plek, zeker 5 meter bij eetbare dingen vandaan. Zou het kunnen dat het muisje bij ons woont en bij de buren gaat eten? Ik woon in een studentenhuis en niet iedereen neemt het zo letterlijk met hygiene...

En zou een dag een kat op bezoek ook werken? Want dat kan ik nog wel regelen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie